Droga S3 dłuższa o 10 km. Już można jeździć
Niemal 10-kilometrowy fragment trasy S3 - od węzła Lubin Północ od węzła Lubin Południe - udostępniono w poniedziałek kierowcom. To kolejny fragment tej trasy oddany w ostatnich miesiącach; pod koniec czerwca otwarto 24-kilometrowy fragment między Lubinem a Legnicą.
Na Dolnym Śląsku obecnie budowany jest fragment trasy S3, łączący Nową Sól (Lubuskie) z Bolkowem. Całość tej inwestycji ma kosztować ponad 3 mld zł, a w całości odcinek powinien być przejezdny jeszcze w 2018 r.
W poniedziałek do użytku oddano niemal 10-kilometrowy fragment tej trasy - od węzła Lubin Północ od węzła Lubin Południe.
Jak poinformowała PAP rzeczniczka wrocławskiego oddziału GDDKiA Magdalena Szumiata, otwarcie nowego fragmentu trasy łączy się również z oddaniem do użytku dwóch węzłów drogowych. To Lubin Zachód, który łączy S3 z z drogą wojewódzką 335, w kierunku Lubina i Chocianowa; oraz Lubin Północ będący połączeniem drogi ekspresowej S3 z drogą krajową nr 3, która po oddaniu do ruchu S3 stanie się drogą wojewódzką, w kierunku Lubina i Góry.
Szumiata podała, że kolejny odcinek planowany do oddania to fragment S3 łączący węzeł Lubin Północ oraz węzeł Kaźmierzów. W tym roku na Dolnym Śląsku mają zastać oddane do użytku również odcinki S3 łączące Legnicę z Bolkowem.
Z kolei odcinek S3 z Bolkowa do granicy z Czechami jest na etapie prac przetargowych. Tu przewiduje się zakończenie inwestycji do 2023 r. - podała rzeczniczka.
Trasa S3 łączy wybrzeże Polski z paneuropejskimi korytarzami transportowymi. Prowadzi od zespołu portów morskich Świnoujście-Szczecin, wzdłuż zachodniej granicy kraju, przez ośrodki miejskie Gorzowa Wlkp. i Zielonej Góry, Zagłębie Miedziowe (Głogów, Lubin, Polkowice, Legnica) do południowej granicy z Czechami.