Chcieli budować drogę S7 za "rażąco niską cenę"

Odcinek drogi S7 z obwodnicą Ostródy zbuduje za 1,3 mld zł konsorcjum Budimexu i Ferrovial Agroman. W piątek Sąd Okręgowy w Olsztynie oddalił skargi dwóch innych oferentów na niekorzystne dla nich wyroki Krajowej Izby Odwoławczej, dotyczące wyniku przetargu.

W przetargu na budowę drogi ekspresowej S7 na odcinku Ostróda Północ-Ostróda Południe o długości 9,7 km wraz z 8,7-kilometrową obwodnicą Ostródy startowało siedmiu wykonawców. W połowie października Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Olsztynie uznała za najkorzystniejszą ofertę konsorcjum Salini Polska oraz włoskich firm Salini Impregilo i Todini Costruzioni Generali, które chciało zrealizować inwestycję za ponad 995 mln zł.

Od takiego rozstrzygnięcia przetargu odwołało się jednak konsorcjum Budimexu i Ferrovial Agroman, które zarzuciło, że jest to rażąco zaniżona cena. Krajowa Izba Odwoławcza uznała ten zarzut za zasadny. Włoskie konsorcjum zaskarżyło wówczas orzeczenie KIO do Sądu Okręgowego w Olsztynie, który w piątek skargę oddalił. Wyrok jest prawomocny.

Reklama

W piątek sąd wydał również prawomocny wyrok dotyczący skargi innego oferenta, uczestniczącego w tym przetargu - spółki Astaldi z Rzymu. Jej ofertę wykonania inwestycji za 1 mld 124 mln zł GDDKiA odrzuciła jako niezgodną ze specyfikacją warunków zamówienia. Niekorzystną dla Włochów decyzję podtrzymała - jako słuszną - najpierw KIO, a teraz Sąd Okręgowy w Olsztynie.

Według rzecznika olsztyńskiej GDDKiA Karola Głębockiego, takie rozstrzygnięcia oznaczają, że umowa zostanie podpisana z konsorcjum Budimexu, które złożyło najkorzystniejszą z pozostałych ofert. Ten wykonawca ma wybudować drogę w 20 miesięcy za 1 mld 318 mln zł brutto. Zaoferował też 10 lat gwarancji.

Oferta Budimexu - jak poinformował Głębocki - jest o prawie 130 mln zł niższa od kosztorysu inwestorskiego.

Zdaniem rzecznika zakończona w piątek procedura odwoławcza nie powinna wpłynąć na termin zakończenia budowy, bo rozstrzygnięcie sądu zapadło w okresie zimowych przestojów w inwestycjach drogowych. Podpisanie umowy i rozpoczęcie prac będzie możliwe po przeprowadzeniu kontroli postępowania przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych.

Inwestycja obejmuje budowę odcinka dwujezdniowej drogi ekspresowej S7, dróg serwisowych, obiektów inżynierskich i obiektów ochrony środowiska oraz remont wybranych dróg lokalnych. Powstaną dwa węzły drogowe - "Ostróda Północ" na przecięciu z drogą wojewódzką 530 i "Ostróda Południe" na skrzyżowaniu z dk 16. Wraz z budową odcinka S7 zostanie zrealizowana w ciągu drogi krajowej nr 16 obwodnica Ostródy - od skrzyżowania z dk 15 w rejonie miejscowości Ornowo do węzła "Ostróda Południe". Obwodnica Ostródy będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdym kierunku.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: budowa dróg
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy