Tak wygląda audi A6
Audi zaprezentowało oficjalnie nowe Audi A6. Samochód zastąpi obecnie produkowany model, który debiutował w 2004 roku.
Kolejna generacja "średniego" audi powstała na płycie podłogowej o nazwie ASF II. W przyszłości platforma ta znajdzie zastosowanie we wszystkich nowych modelach koncernu z Ingolstadt.
Stylistycznie nowe A6 upodobniło się do innych, nowszych konstrukcji Audi. Szczególnie łatwo znaleźć nawiązania do A4 czy najnowszego A7 sportback.
Nowe audi A6 ma 4,92 m długości, 1.87 m szerokości, ale tylko 1.46 m wysokości, dzięki czemu jego sylwetka jest zwarta i nawiązuje do konstrukcji samochodów sportowych. Nadwozie wykonano częściowo z aluminium, a częściowo ze stali. Celem było oczywiście obniżenie masy, do czego inżynierowie Audi przywiązywali bardzo dużą wagę. W efekcie napędzany silnikiem 2.0 TDI samochód waży zaledwie 1575 kg.
Audi A6
Pod maskę A6 trafią jednostki benzynowe 2.8 FSI o mocy 204 KM (7,7 s do 100 km/h, 240 km/h, średnie zużycie paliwa 7,4 l/100 km) i 3.0 TFSI o mocy 300 KM (5.5 s do 100 km/h, 250 km/h, średnie zużycie 8,2 l/100 km), oraz diesle V6 o pojemności 3.0 (moce 204 i 245 KM; osiągi odpowiednio: 7,2 i 6,1 s do 100 km/h, prędkość maksymalna 240 i 250 km/h, zużycie paliwa 5,2 i 6 l/100 km), a także czterocylindrowy silnik 2.0 TDI (177 KM), który w teorii zużywać ma średnio tylko 4,9 l oleju napędowego na 100 km, zapewniając przy tym przyzwoite osiągi (0-100 km/h w 8,7 s, prędkość maksymalna 240 km/h).
Z silnikami współpracować będzie cała gama skrzyń: od sześciobiegowej manualnej, poprzez bezstopniową multitronic aż po całkowicie nową, sportową S-tronic.
Napęd w zależności od wersji przekazywany będzie na przednie lub wszystkie koła. W samochodzie zastosowano układ 4x4 z centralnym dyferencjałem,
Audi planuje, ale w późniejszym terminie, poszerzenie oferty o samochód o napędzie hybrydowym.
Nowe audi A6 zadebiutuje publicznie na styczniowym salonie w Detroit. Natomiast w marcu, w Genewie powinna pojawić się wersja kombi.