Wszystko o VTG No Limit Racing Team
W tym roku w składzie Dunlop VTG No Limit Racing Team doszło do zmian. Dunlop Team stanowi dwójka kierowców dobrze znanych z poprzednich lat: Marcin Blauth w GMC Typhoon i Morten Carlsen w prawdziwym muscle car - tylnonapędowym Chevrolecie Chevelle z 1968 r.
Nie zobaczymy natomiast w tym sezonie Witolda Karałowa który na pewien czas zrezygnował ze ścigania się w swojej słynnej już Hondzie Civic hot rod.
Miniony sezon był niezwykle udany dla teamu Dunlopa. Jego ukoronowaniem był spektakularny rekord Europy aut z napędem przednionapędowym (FWD) Witolda Karałowa (9,43 sek.), znakomity czas 8.94 sek. Marcina Blautha oraz zwycięstwo Mortena Carlsena w King of Europe, w kategorii aut tylnonapędowych (RWD). 2008 rok zakończył się pierwszymi miejscami w swoich kategoriach w Pucharze Polski Marcina
i Witolda oraz trzecim miejscem Mortena.
Poprzeczka ustawiona jest więc bardzo wysoko i powtórzenie tych wyników w obecnym sezonie nie będzie łatwe. Jednak mechanicy ze stajni VTG postarali się wyciągnąć z samochodów zespołu wszystko, co możliwe. GMC Typhoon ma przerobiony silnik oraz całkowicie nowe układy dolotowe i kolektory wydechowe. Samochód otrzymał także nowy intercooler i chłodnicę. Zainstalowano w nim ponadto nowe sprężarki firmy Holset. Zmiany te nie mają prowadzić do zwiększenia mocy, której i tak Typhoon ma pod dostatkiem. Powinny za to zapewnić większy moment w całym zakresie obrotów,
co zaowocuje jeszcze lepszymi czasami przejazdów. Wiele pracy włożono również w Chevroleta Mortena Carlsena. Auto otrzymało nowy silnik, kompresor, a także
nowy tylny most i całkowicie przerobione zawieszenie. Na koniec pojazdy otrzymały nowe barwy teamu, w których przystąpią do walki o europejskie trofea.
"Sezon 2008 to dalszy ciąg naszej świetnej passy. Czasy przejazdów są jednak coraz bardziej wyśrubowane i coraz trudniej jest poprawiać osiągi. Dlatego w tym sezonie pracujemy jeszcze intensywniej niż zwykle, modyfikując i ulepszając samochody. Pierwsze zawody Pucharu Polski będą okazją do testów i zestrojenia elektroniki.
Na ostateczne efekty zmian będziemy pewnie musieli jeszcze trochę poczekać"
- powiedział Marcin Blauth.
"Dunlop jest nie tylko producentem wysokiej jakości opon, ale od ponad stu lat uczestniczy w najważniejszych wydarzeniach sportów motorowych. Cieszę się,
że wsparcie marki Dunlop przyczynia się do osiągania przez Dunlop VTG No Limit Racing Team tak spektakularnych sukcesów w Polsce i za granicą" - powiedział Łukasz Tłuchowski, Senior Brand Manager marki Goodyear w Goodyear Dunlop Tires Polska. "Obecność na torach wyścigowych jest dla nas bardzo ważna, ponieważ Dunlop to marka która zapewnia sportową jakość i osiągi autom jeżdżącym po zwykłych drogach" - dodał Ł. Tłuchowski.
W tym roku zespół Dunlop VTG No Limit Racing Team będziemy mogli zobaczyć m.in. w cyklu pięciu eliminacji Pucharu Polski, w zawodach King of Poland, podczas imprez ulicznych w Łodzi, Katowicach i Rzeszowie, w zawodach King of Europe, zarówno edycji West (Anglia), jak i East (Węgry).
Bardzo popularne za granicą, a szczególnie w USA, wyścigi na ćwierć mili w Polsce są stosunkowo nowym sportem, przyciągającym coraz większe rzesze kibiców. Wszystko to dzięki legendom zbudowanym wokół nielegalnych wyścigów aut o wielkiej mocy, które odbywały się i wciąż niekiedy zdarzają się potajemnie nocami na ulicach miast. Zasady tych zawodów - teraz już najczęściej organizowanych zupełnie legalnie
na wydzielonych torach lub lotniskach - są przejrzyste: na prostym odcinku drogi stają obok siebie dwa samochody. Ścigają się na odcinku 402,336 m, czyli dokładnie 1/4 mili. Według tradycji taka właśnie odległość dzieli dwa skrzyżowania w większości amerykańskich miast.
Dunlop, marka należąca do The Goodyear Tire & Rubber Company, jest jednym ze światowych liderów produkcji opon klasy high i ultra-high performance. Doświadczenie w sportach motorowych pozwala na opracowywanie innowacyjnych technologii, które znajdują zastosowanie w oponach używanych do codziennej jazdy. Stawiając sobie za cel osiągnięcie maksymalnego komfortu jazdy, Dunlop oferuje wszystkim kierowcom jakość i wytrzymałość właściwą najnowszym generacjom technologii dostępnych w przemyśle oponiarskim, w tym opony z technologią RunOnFlat.
Goodyear jest jednym z największych producentów opon na świecie, z centralą w Akron, w stanie Ohio, USA. Firma wytwarza opony, wyroby gumowe oraz środki chemiczne w ponad 60 zakładach w 25 krajach. Swoją działalność prowadzi w większości krajów świata. Goodyear zatrudnia ponad 75.000 pracowników. W Polsce firma oferuje opony takich marek, jak: Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava i Dębica. Jest także głównym akcjonariuszem Firmy Oponiarskiej Dębica S.A.