Tak wygląda nowa supertoyota. GT 86! Z silnikiem Subaru

Na salonie samochodowym w Tokio zadebiutuje długo oczekiwana i jeszcze dłużej zapowiadana sportowa toyota. W Europie samochód ten otrzyma nazwę GT 86.

Reklama

Chociaż auto nawiązuje do chlubnej tradycji tylnonapędowej celicy (ostatni model z RWD wyjechał z fabryki w 1986 roku) i supry, Japończycy nie zdecydowali się nadać modelowi historycznej nazwy.

Skonstruowany wspólnie z Subaru pojazd napędzany będzie 2.0-litrowym, benzynowym silnikiem w układzie boxer. Wyposażona we wtrysk D4-S jednostka rozwija moc maksymalną - 197 KM (przy 7000 obr./min.) i dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 205 Nm (przy 6600 obr./min).

Jak przystało na prawdziwego sportowca samochód napędzany jest na tylne koła. W zależności od preferencji, kierowca będzie miał do wyboru wersję z 6-stopniową ręczną lub automatyczną skrzynią biegów.

Sportowa toyota mierzy 4,240 mm długości i 1.285 mm wysokości. Konstruktorom udało się osiągnąć bliski ideałowi rozkład mas. Na przednią oś przypada 53 proc. masy auta, na tył 47 proc.

Oficjalna, europejska premiera auta odbędzie się w marcu, na salonie samochodowym w Genewie. Auto trafi do europejskich dealerów w czerwcu przyszłego roku. Na ceny musimy jeszcze poczekać, ale tanio raczej nie będzie...

W sprzedaży od czerwca. Cena jeszcze nieznana, ale tanio raczej nie będzie.

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje