Robert Kubica znowu startuje. Tym razem w Hiszpanii
W weekend zostanie rozegrany 49. Rajd Hiszpanii, dwunasta runda mistrzostw świata.
Startuje Robert Kubica (Citroen DS3 RRC), który jest liderem klasyfikacji WRC-2 i walczy o tytuł.
Dla jego zapewnienia sobie przed ostatnią rundą - listopadowym Rajdem Anglii, krakowianin musi w 49. Rally RACC Catalunya-CosDaurada być w swojej klasie na pierwszym lub drugim miejscu.
Teoretycznie Polaka może wyprzedzić w Anglii tylko Katarczyk Abdulaziz al-Kuwari (Ford Fiesta RRC), pod warunkiem jednak, że wygra klasę i zdobędzie 25 pkt. W Hiszpanii nie startuje w WRC-2, bowiem do dyspozycji otrzymał auto w specyfikacji WRC.
Na trasach w Katalonii o punkty mistrzostw świata WRC-2 będzie walczyło 14 załóg. W sumie do rajdu zgłoszono 64 ekipy, w tym 13 samochodami WRC. Walka o tytuł jest już zakończona; po raz pierwszy wywalczył go Francuz Sebastien Ogier jeżdżący VW Polo WRC.
To nowy samochód, który na trasach mistrzostw świata zadebiutował w tym roku po trzech latach testów. W nowym sezonie do walki w WRC wchodzi Hyundai z modelem i20 WRC.
Według nieoficjalnych informacji koreański koncern trzy miesiące temu zaproponował Kubicy podpisanie umowy na cały cykl startów w 2014 roku, ale były kierowca Formuły 1 oferty ostatecznie nie przyjął.
Trasa 49. Rajdu Hiszpanii ma 1389 km w tym 355 km podzielonych na 15 odcinków specjalnych. Dzisiaj zaplanowano shakedown na 2,25-kilometrowym OS-ie w Salou. W piątek załogi pojadą do Barcelony i po honorowym starcie z Pla de la Seu mają w programie trzy nocne próby.
W piątek i sobotę wszystkie odcinki są asfaltowe, tylko ostatni sobotni - 2,2 km superoes Salou jest szutrowo-asfaltowy. W niedzielę zaplanowano dwie pętle z szutrowymi oesami Gandesa i Pesells oraz bardzo długim o mieszanej nawierzchni Terra Alta - 35,7 km. Na mecie w Salou pierwsza załoga pojawi się o godzinie 16.36.
Rajd rozgrywany w Katalonii jest uważany za jeden z najtrudniejszych w kalendarzu, odcinki są szybkie, wymagające technicznie. W sobotę wieczorem serwisy muszą wymienić w pojazdach zawieszenia asfaltowe na szutrowe.
W ubiegłym roku, gdy Rajd Hiszpanii kończył sezon, wygrał Francuz Sebastien Leob (Citroen DS3 WRC) po raz dziewiąty z rzędu zdobywając tytuł mistrza świata. Drugie miejsce zajął Fin Jari-Matti Latvala (Ford Fiesta WRC), a trzecie Fin Mikko Hirvonen (DS3 WRC).
Tymczasem szef teamu Ferrari Stefano Domenicali uważa, że Robert Kubica nie trafi już nigdy na tory Formuły 1. Wiecej na ten temat przeczytasz TUTAJ.