Pentastar powraca

Pentastar - przez dziesięciolecia symbol Chrysler Corporation powraca w końcu jako znak korporacyjny Nowego Chryslera.

Oryginalny znak Pentastar składał się z pięciu trójkątów "pływających" niezależnie na obszarze pięciokąta - przełamanego pośrodku pięcioramienną gwiazdą.

Reklama

Znak Pentastar powstał w roku 1962, kiedy to ówczesny prezes Chrysler Corporation Lynn Townsend postanowił, iż potrzebny jest nowy symbol, reprezentujący wszystkie marki w ramach firmy. Miał to być symbol o wyraźnej, klasycznej formie, łatwo rozpoznawalny i uniwersalny - a więc pozbawiony słów - aby go można było stosować w wielu krajach i rożnych kręgach kulturowych.

W roku 1963 zaczęto umieszczać logo Pentastar na przednim prawym panelu błotnika samochodów Dodge, Chrysler i Plymouth (lub na lewym - w krajach o ruchu lewostronnym, m.in. w Wielkiej Brytanii i Australii). W tym samym roku znak ten pojawił się w telewizji za sprawą komika Boba Hope'a, który na tle Pentastar zapowiadał swój cotygodniowy program "Bob Hope Presents Chrysler Theatre".

Już wkrótce potem Pentastar zawitał na maskę licznych aut Dodge, Chrysler i Plymouth - szczególnie w latach 1980, gdy Lee Iacocca przywrócił blask firmie Chrysler na kanwie ogromnego sukcesu minivana. Znak ten ozdobił także punkty dealerskie, papeterię firmową, raporty roczne - słowem pojawiał się wszędzie tam, gdzie obecny był Chrysler.

W czerwcu 1996 roku otwarto nową siedzibę Chryslera w Auburn Hills, gdzie wieżę głównego budynku zwieńczyła szklana gwiazda Pentastar o wielkości dwóch pięter.

W wyniku powstania DaimlerChryslera po fuzji obu firm w roku 1998 eksponowania znaku Pentastar jako symbolu korporacyjnego zaniechano, lecz nie uległ on zapomnieniu.

Dowiedz się więcej na temat: symbol | znak | chrysler | Pentastar

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje