Ośmiu kandydatów, a na koniec wygra Niemiec?

Znamy już finałową ósemkę w plebiscycie na Samochodu Roku 2013. O tytuł Car of the Year rywalizować będą: Ford B-Max, Hyundai i30, Mercedes Clase A, Peugeot 208, Renault Clio IV, Subaru BRZ/Toyota GT86, Volkswagen Golf i Volvo V40.

article cover
Informacja prasowa (moto)

Po dwóch latach dominacji aut elektrycznych (w 2011 roku wygrał nissan leaf, a w 2012 opel ampera) w tej edycji COTY dominują kompakty. Według nas zdecydowanym faworytem do tytułu Samochodu Roku jest Volkswagen Golf. Tytuł przyznany zostanie w 4 marca, na salonie motoryzacyjnym w Genewie.

Konkurs Car of the Year organizowany jest już od blisko 40 lat. W gronie jurorów znajduje się 59 dziennikarzy z 23 krajów (w tym dwóch Polaków). Każdy z nich ma do dyspozycji 25 punktów.

Jednemu modelowi dziennikarz nie może przyznać więcej niż 10 punktów i do tego niedopuszczalna jest równa liczba punktów w przypadku pierwszego i drugiego miejsca.

W konkursie tym nie ma podziału ani na klasy, ani też na gatunki pojazdów. Natomiast warunkiem dopuszczenia do rywalizacji jest premiera w bieżącym roku (w tym wypadku 2010), dostępność na przynajmniej pięciu europejskich rynkach oraz zakładana roczna sprzedaż na poziomie nie niższym niż 5 tysięcy sztuk.

TUTAJ RANKING WSZYSTKICH KANDYTADÓW WEDŁUG NASZYCH CZYTELNIKÓW. Według was wygrać powinna Mazda 6, czyli auto, które nie znalazło się w finałowej ósemce.

INTERIA.PL
INTERIA.PL
INTERIA.PL
INTERIA.PL
INTERIA.PL
INTERIA.PL
INTERIA.PL
INTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas