Nowy Auris od stycznia w Polsce. Znamy ceny! Film

Produkowana od 2007 Toyota auris doczekała się następcy - nowa generacja, która zadebiutowała pod koniec września na salonie w Paryżu, do salonów trafi już w styczniu przyszłego roku.

Co ciekawe, w salonach Toyoty nadal będzie można kupić dotychczasowy model. Auris classic, bo tak nazywać się będzie ten pojazd, będzie wyprodukowany jedynie na polski rynek w ilości około 1000 sztuk. Ma być dobrze wyposażony i... tani! Czyli kosztować ma mniej niż 50 tys. zł.

Ale wróćmy do Aurisa 2013. Nowy model, który poznajemy na drogach Portugalii cechuje się zdecydowanie bardziej dynamiczną sylwetką. Auto jest aż o 55 mm niższe niż obecna generacja, o 30 mm (do 4 275 mm) wzrosła też długość nadwozia. Obniżenie karoserii pozwoliło uzyskać lepszy współczynnik oporu powietrza, który wynosi teraz 0,28. Bez zmian pozostały za to rozstaw osi (2,6 m) oraz szerokość nadwozia (1 760 mm), To efekt tego, że Japończycy zdecydowali się wykorzystać do budowy płytę podłogową poprzedniej wersji.

Auris ma zdecydowanie bardziej sportowy charakter, co objawia się nie tylko w nowych liniach nadwozia. Dzięki zastosowaniu wysokowytrzymałej stali, w porównaniu do poprzednika samochód odchudzono o 40 kg, obniżono też środek ciężkości i poprawiono rozkład mas.

Reklama

Auto oferowane będzie w pięciu wariantach różniących się zastosowaną jednostką napędową. Do wyboru będą po dwa silniki benzynowe (1,3 l i 1,6 l) i dwa wysokoprężne (1,4 l i 2,0 l) oraz wersja z napędem hybrydowym. Ta ostatnia wyposażona jest w benzynowy silnik 1,8 l o mocy 136 KM, wspomagany motorem elektrycznym i bezstopniową skrzynię biegów CVT.

Jakie modele trafią do Polski najwcześniej? Na początek Auris dostępny będzie z 5-drzwiowym nadwoziem hatchback oraz silnikami benzynowymi i Diesla. W kwietniu zadebiutuje wersja hybrydowa, a we wrześniu kombi o nazwie Touring Sports, (również z trzema rodzajami napędu).

W wersji z podstawowym silnikiem 1,3 l VVT-i o mocy 99 KM nowa Toyota nie jest mistrzem sprintu. Przyspieszenie do 100 km/h trwa 12,6 s, prędkość maksymalna to 175 km/h. Zaletą tej odmiany ma być jednak niewielkie zużycie paliwa - średnio 5,5 l./100 km.

Kierowcy ceniący dynamikę powinni zdecydować się na odmianę z benzynowym silnikiem 1,6 l rozwijającym 132 KM i 160 Nm. Motor zapewnia Aurisowi przyspieszenie do 100 km/h w 10 s. i rozpędza auto do równych 200 km/h. W przypadku tej jednostki średnie zużycie paliwa wynosić ma około 6 l/100 km.

Najsłabszy Diesel - 1,4 l D-4D o mocy 90 KM (205 Nm) oferuje osiągi na poziomie benzynowej jednostki 1,3 l. Przyspieszenie do 100 km/h trwa 12,5 s., prędkość maksymalna to 180 km/h. Zdaniem Toyoty średnie zużycie paliwa to 4,1 l/100 km.

Z ważącym 1 400 km autem (w wersji z silnikami benzynowymi około 1 200 kg) lepiej radzi sobie dwulitrowy Diesel. Auris z jednostką o mocy 124 KM (310 Nm) przyspiesza do 100 km/h w 10 s i rozpędza się do prędkości maksymalnej 200 km/h. Średnie zużycie paliwa - jeśli wierzyć danym technicznym - to 4,3 l/100 km.

Wszystkie jednostki napędowe standardowo sprzęgane są z manualnymi, sześciostopniowymi skrzyniami biegów. Auris z benzynowym silnikiem 1,6 l może być również wyposażony w bezstopniową, automatyczną przekładnię typu CVT.

Co ciekawe, w zależności od wybranej wersji, samochód różnić się będzie konstrukcją zawieszenia. Na przedniej osi wszystkich Aurisów pracuje klasyczny układ wykorzystujący kolumny McPhersona. Różnice dotyczą jednak osi tylnej. W najsłabszych odmianach z benzynowymi silnikami 1,3 l i wysokoprężnymi 1,4 l w tylnym zawieszeniu zastosowano belkę skrętną. Mocniejsze wersje - benzynowe 1,6 l i wysokoprężne 2,0 l wyposażone zostały w nowocześniejsze zawieszenie wielowahaczowe.

Ceny nowego Aurisa będą rozpoczynały się od 59 900 zł. Wersja ta, oznaczona symbolem Life napędzana będzie silnikiem 1,3 l. o mocy 99 KM. Wyposażenie standardowe to m.in. 7 poduszek powietrznych, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka, komputer pokładowy, elektrycznie sterowane szyby przednie, centralny zamek dzielona (60:40) i składana tylna kanapa, HAC (system wspomagający pokonywanie podjazdów), Immobilizer oraz światła do jazdy dziennej typu LED.

Wersje lepiej wyposażone będą oczywiście droższe, Active od 62 900 zł, Premium od 66 400 zł, Dynamic od 74 900 zł i Prestige od 80 900 . Najdroższa nowa Toyota auris kosztować będzie 92 500 zł, plus dość drogie dodatki w postaci pakietu Skyview, JBL wraz z nawigacją Toyota Touch&Go i Executive. Według przedstawicieli Toyota Motor Poland w naszym kraju najchętniej kupowana będzie wersja Premium z silnikiem 1,6 l w cenie 69.900 zł. Podobnie wyposażone auta konkurencji kosztują odpowiednio 72.850 zł (vw golf), 79.400 zł (honda civic) i 73.050 zł. (opel astra). Nieco tańsza jest Kia ceed, która kosztuje 68.990 zł.

Auris to nie jedyna nowość przygotowywana przez japoński koncern na przyszły rok. Poza nowym RAV 4 i Verso w połowie 2013 roku zadebiutuje, produkowana w Turcji nowa Toyota corolla. Samochód ten, który przeznaczony będzie przede wszystkim na tzw. wschodzące rynki, otrzyma nową płytę podłogową. Ci, którzy widzieli już to auto zgodnie twierdzą, że zrewolucjonizuje rynek sedanów.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy