Ekologia wg BMW. Ma 340 KM i przyspiesza w 5,3 s...

Jeśli hybrydy kojarzy wam się wyłącznie z nudna stylistycznie i powolną toyotą prius przygotujcie się na prawdziwy szok. BMW postanowiło właśnie udowodnić, że tego typu auta również zapewniać mogą sportowe emocje.

Firma z Bawarii zaprezentowała właśnie nową trójkę w wersji activehybrid. Jak, zdaniem inżynierów z Bayericshe Motoren Werke wyglądać ma ekologiczny pojazd XXI wieku?

Główne źródło napędu stanowi dobrze znana kierowcom BMW rzędowa szóstka TwinPower turbo o mocy 306 KM. Jednostka wspierana jest przez elektryczny silnik trakcyjny rozwijający 55 KM zasilany energią zmagazynowaną w akumulatorach litowo-jonowych zabudowanych pod podłogą bagażnika. Biorąc pod uwagę różnicę wynikającą z różnych charakterystyk jednostek napędowych, maksymalna chwilowa moc układu napędowego wynosi aż 340 KM.

Reklama

Napęd, jak przystało na BMW, przekazywany jest wyłącznie na koła tylnej osi - nad transferem mocy czuwa ośmiostopniowa, automatyczna skrzynia biegów.

Osiągów auta nie powstydziłoby się niejeden pojazd o czysto torowym charakterze. BMW activehybrid 3 przyspiesza do 100 km/h w 5,3 s. Przy rozsądnym posługiwaniu się pedałem gazu samochód - przynajmniej wg danych technicznych - zużywa średnio 5,9 l paliwa na 100 km.

W trybie ECO komputer sterujący może wyłączyć silnik spalinowy przy prędkościach do 160 km/h wykorzystując wyłącznie napęd elektryczny i energię kinetyczną. Dodatkowo, przy prędkości do 75 km/h samochód napędzany może być wyłącznie przez motor elektryczny, maksymalny zasięg w takim trybie wynosi 4 km.

Akumulatory ładowane są głównie w czasie hamowania lub jazdy ze stałą prędkością, gdy silnik elektryczny pełni funkcję prądnicy. Gdy kierowca postanowi w pełni wykorzystać możliwości auta, motor elektryczny przejmuje funkcję dodatkowego "doładowania".

BMW nie chwali się masą auta, wiadomo jednak, że zastosowanie akumulatorów litowo-jonowych wpłynęło negatywnie na pojemność bagażnika. W tym przypadku wynosi ona 390 l czyli aż o 90 l mniej niż w standardowej "trójce".

Acticehybrid 3 poznać można m.in. po matowych końcówkach podwójnego wydechu czy 18-calowych felgach ze stopów lekkich. Ceny samochodu nie są jeszcze znane.

Portal INTERIA.PL

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy