Porsche wprowadza do oferty klasyczne filtry oleju

Jeśli myśl o tym, że pod maską twojego wychuchanego klasyka pracuje współczesny filtr oleju spędza ci sen z powiek, ta wiadomość jest dla ciebie!

Porsche Classic poinformowało właśnie, że do oferty wracają... oryginalne, czerwone filtry oleju stosowane w latach siedemdziesiątych. Porsche 911 (do typu 964 włącznie), Porsche 914/6 oraz Porsche 928 można teraz wyposażyć w fabryczny filtr w - oryginalnym - kolorze intensywnej czerwieni.

Do tej pory był on zastępowany filtrem o identycznej funkcjonalności, ale... w czarnym kolorze, co nie podobało się ortodoksyjnym kolekcjonerom.

Porsche bardzo dba o właścicieli klasycznych modeli. Firma informowała niedawno o wprowadzeniu nowej rodziny, zaprojektowanych specjalnie z myślą o klasykach, opon. Oferta Porsche Classic obejmuje również inne materiały eksploatacyjne, jak np. specjalne oleje. Tylko w ubiegłym roku Porsche sprzedało aż 120 tys. litrów - przeznaczonego do starszych aut - oleju Classic Motoroil.  

Reklama

Oleje ze znaczkiem Porsche to oferta skierowana głównie do posiadaczy najstarszych 911-ek z wczesnych lat siedemdziesiątych. Ówczesny poziom rozwoju petrochemii pozwalał wytwarzać jedynie olej zapewniający pełną sprawność w ograniczonym zakresie temperatur. Zimą konieczne było stosowanie oleju o niskiej lepkości, zwłaszcza z myślą o fazie rozgrzewania silnika, a latem wymagany był środek smarny o grubszym filmie, odznaczającym się większą stabilnością w warunkach intensywnego obciążenia.

Wykorzystanie nowoczesnych technologii pozwoliło stworzyć wysokiej jakości oleje bazowe, których lepkość wykazuje się dużą stabilnością nawet przy wysokich temperaturach. Problem w tym, że współczesne oleje wielosezonowe są przeznaczone dla współczesnych silników - tymczasem większe normy dla luzów i tolerancje produkcyjne, a także układ chłodzenia powietrzem oraz rodzaj zastosowanych uszczelnień sprawiają, że w klasycznych silnikach Porsche potrzebne są środki smarne o lepkości i własnościach chemicznych olejów z przeszłości.

Z pomocą przychodzą oleje silnikowe Porsche Classic. Kluczową rolę odgrywa wysoka odporność na temperaturę oraz fakt, że oleje są dopasowane do właściwości materiałów stosowanych w klasycznych silnikach Porsche. W przeciwieństwie do konwencjonalnego oleju syntetycznego, którego dodatki mogą szkodzić uszczelnieniom starszych jednostek, produkty Classic Motoroil zostały opracowane pod kątem bezproblemowej eksploatacji silników dawnych serii modelowych. Ich stosowanie zapewnia również ochronę przed korozją, podczas gdy dodatki takie jak cynk i fosfor chronią przed zużyciem i są w szczególności dostosowane do potrzeb sportowych jednostek Porsche oraz zachodzących w nich procesów spalania.

Porsche Classic dba o wszystkie modele Porsche, których produkcja zakończyła się ponad 10 lat temu. Usługi obejmują wszystkie aspekty eksploatacji, od fachowej literatury przez zaopatrzenie w oryginalne części i ich reprodukcję, aż po kompleksową renowację. Aby zapewnić odpowiednią konserwację klasycznych aut, Porsche Classic rozbudowuje właśnie międzynarodową sieć punktów dealerskich i serwisów do około 100 placówek. Takiego podejścia fani klasyków innych marek mogą jedynie pozazdrościć!

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy