Flagowe Ople na Bodensee Klassik

Na 6. edycję Bodensee Klassik Opel wyśle sześć zabytkowych egzemplarzy swoich reprezentacyjnych modeli.

Opel Insignia, Opel Diplomat B V8 i Opel Admiral A V8
Opel Insignia, Opel Diplomat B V8 i Opel Admiral A V8Informacja prasowa (moto)

Rajd klasycznych samochodów przez Niemcy, Szwajcarię i Austrię (4-6 maja) rozpocznie się w Bregencji, skąd zespoły udadzą się na północ do Memmingen i na południe do Brand. Każdy z jednodniowych etapów kończy się w hali festiwalowej w Bregencji, gdzie fanom najwygodniej jest podziwiać skarby na kołach. W tym roku w barwach Opla wystąpi dobrze znany sekstet.

Każdy z tych samochodów wart jest uwagi i ma ciekawą historię. Numer 11 to Opel Diplomat z wydłużonym rozstawem osi. Był on jedną z prezydenckich limuzyn wykorzystywanych w czasie wizyty prezydenta Stanów Zjednoczonych Geralda Forda w Niemczech w 1976 roku.

Kapitän V8 to najbardziej poszukiwany model z serii A. Silnik V8 był zasadniczo zarezerwowany dla modeli Admiral i Diplomat. Numer 13 to dwumilionowy Opel — polakierowany na złoto i częściowo pozłacany Kapitän A z puli Opel Classic.

Opel Kapitän i Opel Lotus OmegaInformacja prasowa (moto)

Numer 14 to najszybszy Opel Omega dopuszczony do ruchu po drogach publicznych. Sportowy sedan z silnikiem o mocy 377 KM został przygotowany przez firmę Lotus. I wreszcie numer 16: 190‑konny Commodore GS/E z nadwoziem coupe z 1972 roku po tuningu w firmie Irmscher. Tym samochodem Walter Röhrl i Jochen Berger wygrali Rajd Monte Carlo w swojej klasie.

Opel Admiral A V8 i Opel Diplomat B V8Informacja prasowa (moto)

Kontynuatorem dziedzictwa pojazdów uczestniczących w paradzie jest najnowszy flagowy Opel Insignia Grand Sport, który pojawi się przed halą festiwalową. "GS", czyli "Grand Sport" to tradycyjne oznaczenie sportowych odmian samochodów marki Opel, które powraca wraz z nową Insignią i doskonale pasuje do sportowych atrybutów nowości rynkowej. Insignia Grand Sport jest lżejsza od swojej poprzedniczki, ma kokpit zwrócony ku kierowcy, nisko położony środek ciężkości, a pod względem dynamiki jazdy jest godną następczynią takich modeli, jak Lotus Omega czy Commodore.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas