Yamaha YZF-R6 - nowe wcielenie legendy!

Yamaha zaprezentowała właśnie zupełnie nową, czwartą już, generację swojego sprzedażowego hitu - YZF-R6.

Trzecie wcielenie maszyny, która zdominowała klasę supersport, przetrwało w produkcji przeszło dekadę. Yamaha R6 w ostatnich siedmiu latach aż trzykrotnie zdobywała tytuł World Supersport Championship.

Nowy model zaprojektowano od podstaw. Kształty nawiązują do słynnego YZF-R1. Stworzone od nowa owiewki i elementy aerodynamiczne sprawiają, że to najbardziej opływowa YZF-R6 w historii. Dla zmniejszenia masy tylną ramę pomocniczą wykonano ze stopów magnezu. Zbiornik paliwa, podobnie jak rama główna, jest całkowicie aluminiową konstrukcją.

Reklama

Motocykl otrzymał zupełnie nowe zawieszenie i układ hamulcowy. Przy przednim kole pracują tarcze o średnicy 320 mm z czterotłoczkowymi zaciskami. Kierujący ma do wyboru aż sześć ustawień systemu kontroli trakcji TCS.

Moc dostarczana jest przez czterocylindrowy, rzędowy silnik o pojemności 599 ccm. Chłodzona cieczą jednostka wyposażona jest w szesnastozaworową głowicę, kute aluminiowe tłoki i - wykonane ze stopów tytanu - kolektory. Osiągi pozostają tajemnicą. Wiadomo jednak, że silnik kręci się do 17 tys. obr./min. W układzie przeniesienia napędu zastosowano sześciostopniową skrzynię biegów.

Pierwsze egzemplarze nowej Yamahy YZF-R6 trafić mają do klientów w marcu przyszłego roku. Ceny na amerykańskim rynku startować będą z pułapu 12 199 dolarów, czyli - niespełna 48 tys. zł.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy