Idealny motocykl dla początkujących do 10 tys. zł. 5 najlepszych modeli
Zdecydowane większość uwielbia mocje, które towarzyszą wszystkim etapom bezpośrednio prowadzącym do zakupu motocykla. Początkujący adepci, którzy właśnie weszli w posiadanie motocyklowego prawa jazdy, twierdzą, że jest to bardzo stresujący czas, a sam wybór nie należy do najłatwiejszych. Jaką markę wybrać? Czy bardziej liczy się styl, a może funkcjonalność? Na rynku dostępne są setki modeli, a gdy dodamy do tego ograniczenie budżetowe, decyzja staje się jeszcze trudniejsza.
Doświadczeni motocykliści przemierzając kolejne kilometry dokładnie wiedzą, czego oczekują od swojego motocykla. Dla jednych liczy się moc, inni z kolei doceniają zestaw pojemnych kufrów i wyprostowaną pozycję, a dla pozostałych najważniejsze są walory, które sprawdzą się w terenie. Rynek jednośladów jest przeogromny, a producenci każdego roku atakują nas nowościami, które skutecznie przyćmiewają leciwe i klasyczne modele. Adepci dwóch kółek zazwyczaj na swój pierwszy zakup mają ograniczony budżet - na początku swojej drogi motocyklowej znacznie łatwiej jest przecież o wstydliwego paciaka na parkingu czy pominięcie rozłożenia stopki bocznej. Bardziej rozsądnym wyborem wydaje się zatem kupno możliwe najtańszego egzemplarza, który posłuży za poligon doświadczalny, ale jednocześnie będzie odważnym kompanem każdego wyjazdu.
Wybierając motocykl do 10 tys. zł, z jednej strony mamy do dyspozycji relatywnie spory budżet, ale z drugiej jest to kwota, która zmusza do szukania używanych modeli. Jednak to nie oznacza, że wybór jest ograniczony. Wręcz przeciwnie! Na rynku można znaleźć wiele doskonałych motocykli z lat 90. i 00., które przez lata udowodniły swoją wartość. Nierzadko są to maszyny, które zdobyły miano niezniszczalnych i mają na koncie tysiące kilometrów bez poważniejszych usterek. To w tej kategorii cenowej królują sprawdzone konstrukcje, idealne dla osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę z jednośladami.
Oto 5 motocykli do 10 tys. zł, które warto rozpatrzyć.
Honda Hornet 600 to absolutna klasyka wśród motocykli miejskich. Ten model jest doskonale znany z niezawodności oraz łatwości prowadzenia. Czterocylindrowa jednostka generuje moc 96 KM, co pozwala na dynamiczne przemieszczanie się zarówno w ruchu miejskim, jak i opuszczając zatłoczone arterie podczas weekendowych wyjazdów. Przetestowana w boju konstrukcja w połączeniu z nisko osadzonym środkiem ciężkości sprawia, że Hornet prowadzi się wyjątkowo lekko i jest niezwykle zwinny podczas manewrowania przy niskich prędkości. Na przestrzeni wszystkich lat produkcji ten motocykl udowodnił, że posiada wiele zalet, które sprawiły, że jest to bardzo częsty wybór wśród początkujących motocyklistów, którzy lubują się w segmencie nakedów. Propozycja Hondy to gwarancja bezawaryjności, prostoty i mnóstwa frajdy z jazdy.
CBR F4i to sportowy motocykl, który nacechowany jest jednak sporą liczbą uniwersalnych rozwiązań. Nie jest aż tak bardzo narwany i agresywny, a sama pozycja nie sprawi, że po przejechaniu kilkunastu kilometrów wasze plecy oraz nadgarstki odmówią posłuszeństwa. Wersja na wtrysku jest zdecydowanie najlepszym wyborem ze względu na niemalże maksymalne ograniczenie czynności serwisowych. Silnik o pojemności 599 cm3 generuje moc 109 KM, które oddawane są w sposób bardzo przewidywalny i łagodny. Gwarantuję wam, że osiągi te zaspokoją zarówno amatorów szybszej, sportowej jazdy, jak i również docenią je ci, którzy cenią sobie komfort podczas dłuższych tras. Wygodna pozycja za kierownicą oraz bardziej miękkie zawieszenie niż w innych sportowych motocyklach sprawia, że F4i jest idealnym kompromisem pomiędzy motocyklem sportowym, a turystycznym. Jednocześnie, solidna konstrukcja Hondy daje pewność niezawodności na lata, a dobre właściwości trakcyjne sprawiają, że to wybór dla motocyklistów ceniących spokój i kontrolę.
Z750 zyskał dużą popularność wśród miłośników segmentu nakedów za sprawą agresywnego wyglądu, świetnej jednostki napędowej i generowanej przez nią osiągów. Z silnika o pojemności 748 cm3 inżynierom z Akashi udało się wyciągnąć 106 KM, co w połączeniu z niską masą zapewnia genialne wrażenia zarówno podczas przemierzania zatłoczonych arterii, ale przede wszystkim wybierając się na kręte drogi. Z750 jest dobrze zbalansowany, z agresywnym wyglądem, który przyciąga uwagę i podkreśla jego sportowy charakter. Zaletą tego modelu jest łatwa obsługa i stosunkowo prosta konstrukcja, co sprawia, że jest idealny zarówno dla mniej doświadczonych, jak i bardziej zaawansowanych motocyklistów. Pozycja za kierownicą jest bardzo przyjazna, a dobrze zestrojone zawieszenie i hamulce gwarantują bezpieczeństwo.
Suzuki SV650S wyróżnia się swoją nietypową konstrukcją. Silnik V2 o pojemności 650 cm3 dostarcza moc 76 KM, co oczywiście nie jest najlepszym wynikiem w stawce, ale w rzeczywistości przekłada się na bardzo dynamiczne osiągi i elastyczność jazdy. Moc dostępna jest już od najniższego zakresu obrotów, a dynamiczne odkręcenie manetki wiąże się z genialnym dźwiękiem. SV650S łączy w sobie cechy motocykla sportowego oraz turystycznego, co czyni go niezwykle wszechstronnym. Jednym z największych atutów tego modelu jest niska masa oraz dobre wyważenie, co sprawia, że prowadzenie go jest niezwykle przyjemne. Suzuki SV650S to świetny wybór dla tych, którzy cenią sobie wyjątkowy charakter silnika V2 oraz komfort jazdy. Na rynku znajdziecie mnóstwo najróżniejszych akcesoriów, dzięki którym jeszcze dosadniej zaznaczycie jego sportowe DNA lub zrobicie z niego komfortowego turystyka o wyścigowym zacięciu.
Suzuki Burgman 650 to prawdziwy król wśród skuterów maxi, który stał się bohaterem piosenki Sydne’a Polaka. Wyposażony w silnik o mocy 55 KM oferuje doskonałe osiągi przy jednoczesnym zachowaniu komfortu i wygody. Idealny do jazdy po mieście, a przestronny bagażnik ukryty pod siedziskiem czyni go funkcjonalnym wyborem dla tych, którzy potrzebują miejsca na kask, zakupy czy inne bagaże. Model ten jest również doskonałym rozwiązaniem dla osób, które nie przepadają za manualną skrzynią biegów - Burgman posiada automatyczną skrzynię, co znacznie ułatwia jazdę w miejskich korkach.