Znamy wyniki naszego plebiscytu MotoAs 2020

Tegoroczna – piąta już - edycja miała nietypowy jubileuszowy charakter. Wraz z czytelnikami świętowaliśmy bowiem XX-lecie portalu Interia!

Biorąc pod uwagę wyjątkowe okoliczności, postanowiliśmy odejść od utartego schematu skupiania się na samochodowych nowościach. Wytypowaliśmy i przedstawiliśmy wam dwadzieścia modeli, które - w naszej opinii - miały największy wpływ na współczesną motoryzację.

Przedstawione samochody przedarły się przez gęsto tkane sito selekcji poszczególnych redaktorów naszego serwisu. Wielu internautów uznało nasze wybory za kontrowersyjne. Rzeczywiście - postawiliśmy sobie za cel odcięcie się od całej masy konkurencyjnych plebiscytów, które nader często sprawiają wrażenie zalotnych uśmiechów posyłanych przez redakcje poszczególnym producentom. MotoAs od lat tworzony jest jednak z myślą o czytelnikach, a - jako dziennikarze motoryzacyjni - najbardziej cenimy sobie niezależność. W naszym plebiscycie nie zabrakło więc modeli, o których - z perspektywy czasu - parę marek wolałoby zapomnieć. Na liście nominowanych do tytułu MotoAs 2020 znalazły się m.in. takie auta, jak: Citroen C6, Fiat Multipla czy... Renault Laguna II.

Reklama

Który z prezentowanych modeli zasłużył na zaszczytny, jubileuszowy, tytuł MotoAsa Interii 2020?

O piątym miejscu zadecydowały najpewniej obecne trendy. Uplasował się na nim Nissan Qashqai. Mimo że nie był to pierwszy kompaktowy SUV (wcześniej pojawiły się np. Toyota RAV4 czy Honda HR-V), to właśnie Qashqai odpowiada za wybuch popularności tego rodzaju pojazdów. Podobnie, jak niegdyś Renault Megane Scenic w przypadku minivanów, tak samo Nissan Qashqai zdefiniował nową klasę pojazdów i wyznaczył jej standardy. W momencie debiutu hasła "uterenowiony konkurent Golfa" budziły powszechny uśmiech. Minęło kilka lat i dziś z kompaktowych SUVów nikt już się nie śmieje - są lokomotywami sprzedaży!

Również za podium  znalazła prawdziwa ikona motoryzacji - Bugatti Veyron 16.4. Auto wyniosło motoryzacyjną inżynierię na nieznane dotychczas poziomy. Szesnaście cylindrów w układzie W, osiem litrów pojemności, cztery turbosprężarki, 68 zaworów i magiczna liczba przeszło 1000 KM w samochodzie drogowym! Czy trzeba coś jeszcze tłumaczyć? 

Trzecie miejsce w plebiscycie MotoAs Interii 2020 zajęła Skoda Octavia "pierwszej" (wytwarzanej w latach 1996-2010) generacji.

Wysokie miejsce Octavii, która od lat pozostaje najchętniej kupowanym nowym autem w Polsce, to niewątpliwie wynik uznania naszych czytelników dla osiągnięć Czechów. Skodzie - jako pierwszej - udało się wyrwać z oparów socjalistycznej zawieruchy i wypłynąć na szerokie wody międzynarodowego sukcesu. Octavia była pierwszym modelem marki w całości opracowanym pod skrzydłami Volkswagena. Dość przypomnieć, że gdy w Mlada Boleslav ruszała produkcja tego samochodu, Polsce nowością rynkową był debiut... Poloneza Atu.

Drugie miejsce uzyskała legenda amerykańskiej motoryzacji - Ford Mustang.

W tym przypadku komentarz jest chyba zbędny. Przypominamy jedynie, że - by móc oficjalnie kupić ten model w salonie Forda - Europejczycy czekać musieli przeszło pół wieku. Co zrozumiałe - apetyty urosły do tego stopnia, że obecna generacja Mustanga jest najlepiej sprzedającym się samochodem sportowym na świecie! Legendarny model cieszy się też ogromną popularnością w Polsce - nasz kraj plasuje się w ścisłej czołówce sprzedaży Mustanga na Starym Kontynencie.

Zwycięzcą tegorocznego plebiscytu, któremu przyznaliście tytuł Samochodu 20-lecia jest Volvo XC90 II generacji.

Nasza nominacja dla tego pojazdu nie była przypadkowa. To pierwszy model szwedzkiego producenta opracowanym w całości pod skrzydłami nowego właściciela - chińskiego giganta Geely. Samochód udowodnił, że obawy o przyszłość Volvo były pozbawione podstaw. Z dzisiejszej perspektywy nie ulega wątpliwości, że zastrzyk gotówki zza Wielkiego Muru tchnął w firmę nowe życie. Przy zachowaniu tradycyjnych dla marki wartości Volvo bez żadnych kompleksów staje obecnie w szranki z niemiecką konkurencją i kolejny raz wyznacza nowe ścieżki chociażby w dziedzinie bezpieczeństwa. Brawo!

Dodatkowo w tej wyjątkowej edycji plebiscytu MotoAs wszyscy głosujący mogli zawalczyć o nagrody pieniężne biorąc  udział w loterii. Nagrodę główną otrzymał pan Michał z Mikołowa.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy