Kia Niro

Kia Niro to auto, jakiego do tej pory nie było. Skonstruowane na całkowicie nowej płycie podłogowej, powstałej z wykorzystaniem lekkich i wytrzymałych materiałów, łączy ze sobą dwa światy.

Z jednej strony jest crossoverem o zgrabnej i ładnie narysowanej sylwetce, z drugiej strony to bardzo nowoczesna hybryda, której litowo-jonowy akumulator jest tak wkomponowany w nadwozie, że  nie wpływa na funkcjonalność - bagażnik ma 421/1425.

Koreańskiej marce tworzenie ładnych aut wychodzi z modelu na model coraz lepiej. Karoseria Niro to trafione proporcje i modna prezencja. Samochód nie krzyczy wyglądem jak nastolatka, która pierwszy raz dorwała się do kosmetyków matki. Styl powinien przypaść do gustu osobom szukającym oryginalnego auta, ale nie dziwoląga z japońskich kreskówek. Niro napędza 1,6-litrowa, 105-konna jednostka benzynowa. Ma bezpośredni wtrysk paliwa oraz systemem odzyskiwania ciepła ze spalin, co przyspiesza jej nagrzewanie. Wspomaga ją silnik elektryczny o mocy 43,5 KM i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 170 Nm. Łączna moc zespołu napędowego wynosi 141 KM.

Reklama

W odróżnieniu od wielu współczesnych hybryd Niro w układzie przeniesienia napędu korzysta ze świetnej, dwusprzęgłowej przekładni automatycznej, która szybko zmienia biegi i sprawnie wykonuje kickdown. Dzięki jej zastosowaniu ten crossover jeździ jak każdy innych samochód. Nie zgadza się tylko średnie zużycie paliwa, wynoszące zaledwie 3,8 l/100 km.....  Podobnie jak w wypadku pozostałych modeli sprzedawanych w Europie, także hybrydowe Niro jest oferowane z 7-letnią gwarancją (do przebiegu 150 tys. km). 

Więcej informacji na temat tego modelu znajdziesz TUTAJ, natomiast nasz test tego samochodu przeczytasz TUTAJ.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy