Skoda Scala

Skoda Scala to auto należące do klasy kompaktowej. Model zastąpił produkowaną wcześniej przez Czechów Skodę Rapid Spaceback. Nowa propozycja koncernu ma nie tylko bogatsze wyposażenie, ale też bardziej nowoczesną linię nadwozia.
Skoda Scala - najważniejsze informacje
Skoda Scala zastąpiła w gamie marki Skodę Rapid Spaceback. /materiały prasowe

Skoda Scala - najważniejsze informacje

  • Marka:

  • Rozpoczęcie produkcji:

    2018

Skoda Scala to auto należące do klasy kompaktowej. Model zastąpił produkowaną wcześniej przez Czechów Skodę Rapid Spaceback. Nowa propozycja koncernu ma nie tylko bogatsze wyposażenie, ale też bardziej nowoczesną linię nadwozia.

Historia Skody Scala

Scala została po raz pierwszy zaprezentowana w 2018 roku. Studyjny, prototypowy model o nazwie Vision RS czeski koncern pokazał na targach motoryzacyjnych w Tel Awiwie.

Auto zbudowano na bazie modułowej płyty podłogowej MQB, która jest wykorzystywana w takich samochodach jak Volkswagen Polo oraz T-Cross, a także Seat Arona i Ibiza.

Scala jest sprzedawana w trzech wersjach wyposażenia: Active, Ambition oraz Style.

Skoda Scala – dane techniczne

Samochód jest sprzedawany z trzema różnymi silnikami benzynowymi, jedną jednostką wysokoprężną oraz jedną zasilaną gazem LPG. Benzyny o pojemności od 1.0 do 1.5 l mają moc 95, 115 oraz 150 KM. Diesel to silnik 1.6 TDI w wersji 95 i 120 KM.

W zależności od wersji motor jest sterowany 5- lub 6-biegową skrzynią manualną. Opcjonalnie można dokupić 7-biegową przekładnię automatyczną z dwoma sprzęgłami DSG.

Kierowcy chwalą bogate wyposażenie auta. Już podstawowa wersja Active ma zamontowane: asystenta pasa ruchu, kontrolę odstępu z funkcją awaryjnego hamowania, system wspomagania ruszania pod wzniesienia, manualną klimatyzację, centralny zamek, elektrycznie sterowane szyby przednie, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne.

W wersji Ambition Scala ma w wyposażeniu m.in. 16-calowe felgi, przednie reflektory przeciwmgielne, czujniki parkowania z tyłu, 4 dodatkowe głośniki, skórzaną, wielofunkcyjną kierownicę (z obsługą radia i telefonu) oraz elektrycznie sterowane tylne szyby.

Skoda Scala – opinie kierowców

Skoda montuje w silnikach Scali system aktywnego odłączania cylindrów. To rozwiązanie powoduje, że auto jest bardzo oszczędne i przy płynnej jeździe spala 6,5 l benzyny na trasie oraz ok. 7,5 l w mieście.

Atutem Scali jest jej przestronne wnętrze. Kierowcy chwalą sobie również precyzyjny układ kierowniczy i dobrze reagujące wspomaganie.

Najwięcej krytycznych głosów wobec tego modelu Skody dotyczy wysokiej ceny, która w bogatszej opcji jest często porównywalna z autami z segmentu premium. Producent nie zadbał też o wystarczające wyciszenie wnętrza.

Skoda Scala - Wiadomości