Volkswagen T-Cross

Volkswagen T-Cross to najmniejszy crossover niemieckiej marki. Model jest blisko spokrewniony z innymi propozycjami koncernu VAG: Skodą Kamiq i Seatem Arona. Pomimo dość krótkiego nadwozia T-Cross zapewnia sporo miejsca dla pasażerów i bagażu.
Volkswagen T-Cross - najważniejsze informacje
Volkswagen T-Cross to odpowiedź niemieckiej marki na szybki rozwój miejskich crossoverów. /materiały prasowe

Volkswagen T-Cross - najważniejsze informacje

Volkswagen T-Cross to najmniejszy crossover niemieckiej marki. Model jest blisko spokrewniony z innymi propozycjami koncernu VAG: Skodą Kamiq i Seatem Arona. Pomimo dość krótkiego nadwozia T-Cross zapewnia sporo miejsca dla pasażerów i bagażu.

Historia Volkswagen T-Cross

Volkswagen T-Cross nie miał poprzednika. Nowy model zaprezentowano w 2018 roku jako odpowiedź niemieckiej marki na szybki rozwój segmentu niewielkich, miejskich crossoverów. W salonach Volkswagena jest sprzedawana pierwsza generacja modelu. Główni konkurencji to: Ford Puma, Citroen C3 Aircross, Toyota Yaris Cross oraz Opel Crossland X.

Volkswagen T-Cross – generacje

Dotychczas jedyna generacja Volkswagena T-Cross miała premierę pod koniec 2018 roku, a pierwsze egzemplarze trafiły do klientów na początku 2019 roku. Samochód zbudowano na płycie podłogowej zastosowanej m.in. w Volkswagenie Polo. Model T-Cross cieszy się dość dużym zainteresowaniem w modnym segmencie niewielkich crossoverów miejskich.

Volkswagen T-Cross – dane techniczne

Volkswagen T-Cross jest sprzedawany tylko w jednej wersji nadwozia, jako pięciodrzwiowy crossover. Stylistyka przodu i tyłu pojazdu jest dość charakterystyczna z uwagi na kształt i osadzenie lamp. Długość pojazdu wynosi nieco ponad 410 cm. Na uwagę zasługuje tylna kanapa przesuwana o 14 cm. To rozwiązanie pozwala zwiększyć pojemność bagażnika z 385 do 455 litrów.

Najmniejszy crossover Volkswagena jest oferowany z manualną 6-biegową i automatyczną 7-biegową skrzynią biegów. Napęd zawsze jest przenoszony tylko na koła przedniej osi.

Dostępne są dwie turbodoładowane jednostki benzynowe w trzech wariantach mocy. Mniejsza, o pojemności 1,0 l generuje moc od 95 do 110 KM. Mocniejszy wariant może być łączony z opcjonalną automatyczną skrzynią biegów. Pomimo niewielkiej pojemności skokowej silnik zapewnia pokaźny moment obrotowy wynoszący od 175 do 200 Nm.

Zwolennicy silniejszych wrażeń z jazdy powinni zainteresować się większą jednostką o pojemności 1,5 litra, generującą maksymalny moment obrotowy na poziomie 250 Nm. Nowe egzemplarze z mocniejszą jednostką benzynową są aktualnie dostępne tylko z automatyczną skrzynią biegów.

Dla zwolenników silników wysokoprężnych przewidziano jeden turbodoładowany o pojemności 1,6 litra, generujący moc 95 KM oraz 250 Nm momentu obrotowego. Jednostka nie jest już oferowana w nowych egzemplarzach.

Volkswagen T-Cross – opinie kierowców

Model T-Cross jest stosunkowo krótko obecny na rynku. Niewielkie nadwozie zapewnia dużą zwrotność, co jest szczególnie ważne podczas jazdy miejskiej i parkowania. Z kolei stosunkowo duży rozstaw osi sprawia, że wnętrze jest całkiem przestronne i pojemne. Nawet pasażerowie tylnej kanapy zazwyczaj nie narzekają na ilość miejsca. Pochwały zbierają też pojemny bagażnik oraz tylna kanapa o regulowanym położeniu.

Najsłabsza jednostka napędowa dobrze sprawuje się na miejskich ulicach, ale w trasie podczas wyprzedzania oraz w trakcie jazdy z autostradowymi prędkościami czuć pewien deficyt mocy. Osoby często podróżujące powinny wybrać mocniejszą wersję o pojemności 1,5 litra. Użytkownicy narzekają na wysokie ceny zakupu nowych egzemplarzy. Zdarzają się drobne usterki układu elektrycznego.

Volkswagen T-Cross - Wiadomości

Volkswagen T-Cross - Zdjęcia