Mazda 626
Czwartek, 9 lutego 2023 (10:26)
Aktualizacja Wtorek, 5 września 2023 (16:48)
Mazda 626 to samochód osobowy klasy średniej (klasa D) produkowany przez japoński koncern w latach 1979 – 2002. Model był następcą Mazdy 616. Powstało aż 5 generacji i wiele wersji napędu czy też wyposażenia. W 2002 model został zastąpiony przez Mazdę 6. Samochód był znany z niezawodności i dobrego stosunku jakości do ceny, dzięki czemu bardzo dobrze się sprzedawał.
Mazda 626 - najważniejsze informacje
-
Marka:
-
Rozpoczęcie produkcji:
1979
-
Zakończenie produkcji:
2002
Mazda 626 – historia
Mazda 626 pojawiła się na rynku w 1979 roku. Powstał z myślą o eksporcie, głównie na rynki amerykański oraz europejski. Pod względem designu była bardzo podobna do swojej poprzedniczki, czyli Mazdy 616 (Capella). Początkowo była dostępna jako sedan, następnie poszerzono wersje nadwozia m.in. o coupe, liftback czy kombi.
Powstało pięć generacji modelu 626, a każdą kolejną dostosowywano do wymogów rynku i oczekiwań klientów. Przez cały okres produkcji Mazda zachowała też wysoką jakość wykonania. To dlatego 626 jest jednym z najpopularniejszych popularnych modeli w historii tej marki.
Mazda 626 – generacje i dane techniczne
Pierwsza generacja Mazdy 626 (1979-1982) była dostępna w wersji sedan (4-drzwiowa) i coupe (2-drzwiowa). W modelu montowano skrzynie manualne (4b lub 5b) oraz automatyczne (3b). Zastosowano napęd na tylne koła, ale silnik montowany był z przodu.
Druga generacja Mazdy 626 (1982-1987) była dostępna w aż 120 krajach i bardzo dobrze się sprzedawała. Auto zyskało przedni napęd i było dostępne nie tylko jako sedan i coupe, ale także 5-drzwiowy liftback. Montowano w nim przekładnie manualne lub automatyczne, a silniki (benzynowe) miały pojemności od 1,6 do 2l i moc od 64 do 120 KM. W 1983 r. wprowadzono też silnik wysokoprężny.
Trzecia generacja Mazdy 626 (1987-1997) nie różniła się znacząco od poprzedniej. Zmieniono nieco wygląd nadwozia, nadając jej bardziej opływowe kształty i zwiększając rozstaw osi. Silniki miały pojemności od 1,8 do 2,5l oraz moc od 64 do 148 KM. Dostępne były także 2-litrowe silniki Diesla o mocy 64-100 KM.
Czwarta generacja Mazdy 626 (1991-1997) była większa – długość zwiększono o 15 cm, a rozstaw osi o ok. 5 cm. Zwiększono też pojemność i funkcjonalność bagażnika. W standardzie dostępne było wspomaganie kierownicy. Dostępne były benzynowe jednostki napędowe o pojemności 1,8-2l i mocy 90-166 KM oraz 2-litrowy silnik Diesla o mocy 75 KM.
Piąta generacja Mazdy 626 (1997-2002) była ostatnia. Sylwetkę unowocześniono, a we wnętrzu dodano drewniana okleinę. Dostępne silniki benzynowe miały pojemności od 1,8 do 2l i moc 100-136 KM. Silniki Diesla były natomiast dostępne w pojemności 2l i mocy 100-110 KM.
Mazda 626 – opinie
Mazda 626 przez lata obecności na rynku zyskała opinię solidnego, praktycznego samochodu. We wszystkich wersjach montowano bardzo trwałe i bezawaryjne silniki. Auto zapewniało też wysoki komfort podróży.
Po latach użytkowania w wielu egzemplarzach pojawiały się jednak problemy z korozją czy też zaciskami hamulcowymi.
Ogólnie rzecz biorąc, Mazda 626 jest uznawana za udany model japońskiego producenta, niepozbawiony wad, ale tani w eksploatacji i dobrze wykonany.
Mazda 626 - Wiadomości
-
W tym aucie zginęła Hanka Mostowiak. 12 lat później słynna Mazda ma się dobrze
Wtorek, 31 stycznia 2023 (13:38)Mazda 626, w której śmierć poniosła serialowa Hanka Mostowiak, przetrwała zderzenie z kartonami. Mimo upływu lat samochód wciąż nie trafił na złom, co więcej - auto właśnie zostało... -
Testujemy używane: Mazda 626
Poniedziałek, 12 czerwca 2006 (09:15)Mężczyźni bywają różni, tak jak ich stosunki z kobietami. Praca i rodzina stawiają odpowiednie wymagania - także wobec posiadanego auta - a przychodzą chwile, gdy wymagamy czegoś więcej....