Pokonaj granice swojego motocykla

Motocyklowa opona MICHELIN Power Cup, przeznaczona jest do jazdy po torach wyścigowych i homologowana do użytku drogowego.

Opona powstawała przez dwa lata, w oparciu o doświadczenia zdobyte w zawodach i wyścigach, gdzie liczyła się nie tylko prędkość, ale i wytrzymałość. Była testowana była przez ponad 200 kierowców, na torach w 7 krajach.

Oponę Power Cup, skonstruowano w Centrum Technologii Michelin w Ladoux w pobliżu Clermont-Ferrand, z wykorzystaniem najnowszych technologii opracowanych podczas wyścigów.

Dzięki udoskonaleniu przyczepności w zakrętach i podczas przyspieszania opona ta polepszyła swój czas okrążenia w porównaniu do swojej poprzedniczki Power One Competition. Przednia opona PC zapewnia zwrotność, stabilność prowadzenia i szybką reakcję, zwłaszcza podczas hamowania. Tylna opona poprawia przyczepność podczas pokonywania zakrętów bez pogorszenia trwałości.

Reklama

Kierowcy mogą wybierać pomiędzy różnymi wersjami opon, zbudowanych z różnych mieszanek gumy i posiadających dwa rodzaje karkasu (w przypadku opon na przód). Standardowy karkas zaprojektowany jest na tory i homologowany na drogi, natomiast karkas o wyższych osiągach przeznaczony jest do użytku wyłącznie na torach z możliwością wyboru między dwoma mieszankami bieżnika. Dla opon tylnych dostępne są trzy mieszanki bieżnika. Kierowca może zatem wybrać oponę najlepiej dostosowaną do jego potrzeb.

Inżynierowie Michelin zoptymalizowali konstrukcję karkasu tylnych opon, aby zapewnić lepszą przyczepność. Dostępne tylne opony z podziałem na różne mieszanki gumy to: Power Cup A (miękka guma), Power Cup B (mieszanka gumy pośrednia) i Power Cup C (twarda guma).

Karkas o wyższych osiągach dla przedniej opony jest dostępny w oponach Power Cup A i B. Karkas ten jednak został homologowany do użytku drogowego tylko na oponach z indeksem prędkości V, czyli mniejszej niż 240 km/h.

Power Cup zawierają technologię Two Compound Technology, dzięki której twardsza guma znajduje się na czole opony dla zwiększonej żywotności, a miększa guma na barku opony dla maksymalnej przyczepności podczas przechylenia.

Do wyprodukowania opony Power Cup zastosowano także technologię Near Slick Technology. Dzięki tej technologii opona zapewnia niemal te same osiągi co gładka opona (nie posiadająca wzoru bieżnika, wykorzystywana głównie w wyścigach), jednak spełnia kryteria homologacji drogowej. Opona ta ma wskaźnik otwartości na poziomie 5%, co oznacza, że ma prawie taki samą styczność z powierzchnią co opona gładka, przez co maksymalizuje swoją przyczepność podczas hamowania i zwiększa trakcję podczas przyspieszania.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama