Najważniejsze momenty w historii Mobil 1 na torach Formuły 1

Od 36 lat Mobil 1 reprezentuje szczyt innowacji w obszarze środków smarnych dla motoryzacji. Opracowany z myślą przekroczenia standardów przemysłowych, Mobil 1 jest wiodącym na świecie syntetycznym olejem silnikowym, który ma niespotykane zasługi we wspieraniu rozwoju zarówno obecnych, jak i nowych produktów smarnych.

Od 36 lat Mobil 1 reprezentuje szczyt innowacji w obszarze środków smarnych dla motoryzacji. Opracowany z myślą przekroczenia standardów przemysłowych, Mobil 1 jest wiodącym na świecie syntetycznym olejem silnikowym, który ma niespotykane zasługi we wspieraniu rozwoju zarówno obecnych, jak i nowych produktów smarnych.

1974

Mobil 1 zostaje pierwszym, dostępnym na całym świecie syntetycznym olejem silnikowym. Zaprojektowany tak, aby przekraczać oczekiwania przemysłu motoryzacyjnego, Mobil 1 natychmiast wytyczył nowe standardy w technologii smarowania.

 

1979

Mobil wchodzi na tory wyścigów Formuły 1 jako sponsor zespołu Williams, który w sezonie 1979 zwycięża pięciokrotnie na torach.

 

1981

Mobil 1 zostaje partnerem technologicznym zespołu Williams i rozpoczyna program rozwoju technologicznego w serii wyścigów Formuły 1.

Reklama

 

1987

Mobil 1 wpiera zespół Benetton, a logo Mobil 1 pojawia się na sprzęcie i samochodach zespołu.

 

1988

Kulminacja współpracy pomiędzy Mobil 1 i zespołem Williams po wygraniu 40 wyścigów i zdobyciu czterech tytułów w kategorii Konstruktorów oraz trzech tytułów dla Kierowców.

 

1992

Zespół Mobil 1 i Benetton sięgają po rekordowe pięć zwycięstw w Grand Prix oraz trzykrotnie wchodzą do pierwszej trójki w mistrzostwach konstruktorów.

 

1995

Dzięki partnerstwu Mobil 1 i Mercedes-Benz z zespołem McLaren Mercedes, współpraca obu firm ulega wzmocnieniu i jest początkiem zintegrowanego programu rozwoju produktów, który przynosi korzyści zarówno na torze wyścigowym, jak i podczas codziennej jazdy.

 

1997

Mobil 1 wprowadza na tor wyścigowy technologię SuperSyn, pozwalając bolidom zespołu McLaren Mercedes na jazdę w ekstremalnych warunkach równoczesnie zmniejszając obciążenia silnika. David Coulthard wygrywa pierwszy wyścig sezonu w Melbourne, korzystając z zalet technologii "SuperSyn".

 

1998

Mika Häkkinen zdobywa osiem zwycięstw i tytuł Mistrza Świata Kierowców F1 z wynikiem 100 punktów. Zwycięstwo Davida Coultharda w San Marino jest podwójną okazją do świętowania, ponieważ wraz ze zdobyciem 156 punktów, zespół McLaren Mercedes zapewnia sobie tytuł Mistrza Świata Konstruktorów F1.

 

1999

Współpraca pomiędzy Mobil 1, Mercedes i McLaren wciąż przynosi sukcesy. Mika Häkkinen czterokrotnie zwycięża w sezonie i z wynikiem 76 punktów drugi raz z rzędu zostaje Mistrzem Świata Kierowców F1.

 

2002

Technologia SuperSyn, która została opracowana dla bolidów zespołu McLaren Mercedes, staje się dostępna dla każdego kierowcy.

 

2005

ExxonMobil wprowadza technologię Mobil 1 Extended Performance, która daje doskonałą wydajność i długotrwałą ochronę kluczowych elementów silnika do 30 000 kilometrów.

 

2007

ExxonMobil wprowadza Mobil 1 High Mileage, poszerzając swoją bogatą ofertę olejów silnikowych klasy premium o produkt opracowany z myślą o wyjątkowych wymaganiach pojazdów o wysokim przebiegu.

 

2008

Lewis Hamilton, mając ExxonMobil za Partnera Technologicznego, już w swoim drugim sezonie na torze Formuły 1 zostaje Mistrzem Świata Kierowców. Tytuł zdobywa po dramatycznym finale wyścigu na torze Interlagos w Brazylii. W tym sezonie zespół zdominował górę tabeli, zdobywając 6 zwycięstw i 13 razy stając na podium.

 

2009

ExxonMobil, poza długoletnim partnerstwem technologicznym z Vodafone McLaren Mercedes, od początku sezonu 2009 rozpoczyna współpracę z zespołami Brawn GP oraz Force India, dostarczając paliwo, oleje Mobil 1 oraz wiedzę specjalistyczną. Brawn GP zdobywa Mistrzostwo Świata Kierowców F1 oraz wygrywa rywalizację konstruktorów. Przed sezonem 2010 do Lewisa Hamiltona w zespole Vodafone McLaren Mercedes dołącza Jenson Button.

                                    

2010

Zakaz tankowania podczas wyścigu wprowadzony przez FIA powoduje, że inżynierowie Mobil 1 muszą w większym stopniu zadbać o wydajność paliwa poprzez ograniczenie tarcia. Jednocześnie muszą zapewnić ten sam poziom ochrony, który w 2009 roku dawał 100% niezawodność silnika oraz pierwsze trzykrotne zwycięstwo w kolejnych wyścigach[1].

 

W celu utrzymania osiągów, ExxonMobil opracował paliwo do nowych zbiorników ze zwiększoną ilością paliwa. Mobil 1 przygotował nową formulację oleju silnikowego do zastosowań sportowych. Nowe produkty po zatwierdzeniu były stosowane w silnikach Mercedes-Benz FO 108X oraz bolidzie na sezon 2010 Vodafone McLaren Mercedes MP4-25.

 

5 zwycięstw Lewisa Hamiltona i Jensona Buttona dało zespołowi Vodafone McLaren Mercedes drugie miejsce w ogólnej klasyfikacji konstruktorów.

 

2011

FIA wprowadziło zakaz wymiany skrzyni biegów przez pięć wyścigów. W odpowiedzi, ExxonMobil opracował syntetyczny olej przekładniowy dla zespołu Vodafone McLaren Mercedes, który pozwalał zapewnić optymalne osiągi skrzyni biegów i wydajność bolidu MP4-26 na torze. W sezonie 2011 ExxonMobil wprowadził również nowy, zaawansowany technologicznie olej pracujący wydajnie w wyższej temperaturze oraz nowe paliwo. Zespół Vodafone McLaren Mercedes zakończył sezon 2011 na drugim miejscu w klasyfikacji Konstruktorów. Jenson Button dwanaście razy stanął na podium i zajął drugie miejsce w klasyfikacji Kierowców.


[1] W 2009 roku Mobil 1 pomógł Mercedes-Benz, jako pierwszemu producentowi silników, wygrać trzy kolejne wyścigi wykorzystując ten sam silnik. Dokonał tego Jenson Button osiągając zwycięstwo na torach w Bahrajnie, Hiszpanii i Monako.


materiały promocyjne
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy