Kłopotów Kubicy ciąg dalszy

System KERS wykorzystywany przez BMW-Sauber jest dużo mniej funkcjonalny niż ten, który jest montowany w bolidach innych stajni - doniósł "Motorsport Aktuell".

Bolid Roberta odstaje od konkurencji
Bolid Roberta odstaje od konkurencjiAFP

Dzięki systemowi KERS każdy kierowca ma do dyspozycji dodatkowe 82 konie mechaniczne przez 6,6 sekundy na okrążenie. Przynajmniej w teorii. W "Motorsport Aktuell" możemy przeczytać, że w przypadku BMW-Sauber te dane nie mają związku z rzeczywistością.

Według szwajcarskiego magazynu, system KERS, z którego korzysta zespół Roberta Kubicy jest dużo cięższy od tych, które są wykorzystywane przez inne teamy.

Lżejszy system montowany jest na przykład w bolidach McLaren-Mercedes. - Nie mam pojęcia, czy inne zespoły mają cięższy KERS. Mogę jedynie powiedzieć, że gdyby nasz ważył o 10 kilo więcej, najprawdopodobniej nie wykorzystywalibyśmy go - powiedział Norbert Haug z firmy Mercedes-Benz.

Do tej pory tylko jeden z kierowców BMW ścigał się z zamontowanym KERS w swoim bolidzie (Nick Heidfeld). Robert Kubica z systemu odzyskiwania energii korzystał tylko podczas treningów.

ASInfo
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas