Wielki test 30 samochodów elektrycznych. Chińskie marki upokorzyły Europę

Norweska Federacja Samochodowa przetestowała zasięg 32 aut eletkrycznych
Norweska Federacja Samochodowa przetestowała zasięg 32 aut eletkrycznychMercedesmateriały prasowe

Zobacz również:

    Test 32 samochodów elektrycznych. Które modele uzyskały największy zasięg?

    Test samochodów elektrycznych - zasady

    El Prix 2023 - najlepsza dziesiątka

     Miejsce
    Model
    Zasięg WLTP
    Zasięg w teście
    Różnica
    Zużycie WLTP
    Zużycie w teście
    1
    Tesla Model S Long Range (4WD)
    634 km
    672 km
    +38 km (6%)
    18,7 kWh/100 km
    14,4 kWh/100 km
    2
    Polestar 2 RWD
    615 km
    601.7 km
    -13,3 km (-2,2%)
    15,4 kWh/100 km
    13,9 kWh/100 km
    3
    Nio ET7 (4WD)
    580 km
    589 km
    +9 km (1,6%)
    19 kWh/100 km
    19,5 kWh/100 km
    4
    Xpeng G9 (4WD)
    520 km
    587.8 km
    +67,8 km (13%)
    21,3 kWh/100 km
    18,9 kWh/100 km
    5
    Nissan Ariya (2WD)
    533 km
    580.8 km
    +47,8 km (9%)
    18,3 kWh/100 km
    13,4 kWh/100 km
    6
    BMW i7 (4WD)
    594 km
    580.7 km
    -13,3 km (-2,2%)
    19,5 kWh/100 km
    18,1 kWh/100 km
    7
    Mercedes EQE 350 4MATIC
    579 km
    578 km
    -1 km (-0,2%)
    17,6 kWh/100 km
    16,3 kWh/100 km
    8
    Mercedes EQS SUV 580 4MATIC
    577 km
    577 km
    0 km (0%)
    21,3 kWh/100 km
    18,7 kWh/100 km
    9
    Hyundai Ioniq 6 (RWD)
    614 km
    566.9 km
    -47,1 km (-7,7%)
    14,3 kWh/100 km
    13,5 kWh/100 km
    10
    Xpeng P7 (4WD)
    505 km
    557 kkm.
    +52 km (10,3%)
    19,2 kWh/100 km
    13,7 kWh/100 km

    Test samochodów elektrycznych. Subaru wypadło najgorzej

    El Prix 2023 - najgorsza dziesiątka

     Miejsce
    Model
    Zasięg WLTP
    Zasięg w teście
    Różnica
    Zużycie WLTP
    Zużycie w teście
    23
    Kia EV6 GT (4WD)
    424 km
    424,3 km
    +0,3 km (+0,1%)
    20,6 kWh/100 km
    18,3 kWh/100 km
    24
    BMW iX1 xDrive30 (4WD)
    428 km
    419,6  km
    -8,4 km (-2%)
    17,3 kWh/100 km
    15,7 kWh/100 km
    25
    JAC E-JS4 (FWD)
    433 km
    400 km
    -33 km (-7,6%)
    -
    -
    26
    MG Marvel (RWD)
    402 km
    397 km
    -5 km (-1,2%)
    19,4 kWh/100 km
    16,7 kWh/100 km
    27
    MG 5 (FWD)
    380 km
    396 km
    +16 km (+4,2%)
    17,9 kWh/100 km
    15,8 kWh/100 km
    28
    Volkswagen ID.Buzz (RWD)
    408 km
    396 km
    -12 km (-2,9%)
    21,4 kWh/100 km
    19,1 kWh/100 km
    29
    DS 3 E-Tense (FWD)
    403 km
    383 km
    -20 km (-5%)
    15,5 kWh/100 km
    13,4 kWh/100 km
    30
    BYD Atto 3 (FWD)
    420 km
    364 km
    -56 km (-13,3%)
    15,6 kWh/100 km
    19,4 kWh/100 km
    31
    Jeep Avenger (FWD)
    395 km
    363 km
    -32 km (-8,1%)
    15,7 kWh/100 km
    14,1 kWh/100 km
    32
    Subaru Solterra (AWD)
    416 km
    360.5 km
    -55,5 km (-13,3%)
    18 kWh/100 km
    17,1 kWh/100 km

    Test elektryków odbył się w korzystnych warunkach atmosferycznych