Seat prezentuje nowości miejskiej mobilności

Podczas 9. edycji Smart City Expo World Congress w Barcelonie Seat ogłosił trzy nowości w ramach autorskiej strategii miejskiej mobilności.

article cover
Informacja prasowa (moto)

Nowy oddział biznesowy Seat Urban Mobility będzie odpowiedzialny za wszystkie kwestie dotyczące produktów, usług oraz platform obsługujących miejską mobilność. Pierwszą premierą koordynowaną przez nową jednostkę będzie wejście na rynek całkowicie elektrycznego pojazdu e-Scooter, planowane na 2020 rok. Kolejnym projektem biura jest elektryczna hulajnoga e-Kickscooter, która poszerzy ofertę elektrycznych jednośladów firmy zaprezentowaną w 2018 roku wraz z premierą modelu eXS. Nowe pojazdy będą przeznaczone zarazem dla klientów indywidualnych, jak i firm świadczących usługi wynajmu i współdzielenia.

Seat Urban Mobility będzie kontynuował współpracę z miastami i przedstawicielami administracji publicznej. Wśród głównych zadań nowego oddziału znajdzie się również analiza zrównoważonego charakteru pojazdów zaprojektowanych do miejskiej mobilności. Przykładem takiego samochodu jest model  Minió, zaprezentowany podczas ostatniej edycji Mobility World Congress.

- Strategiczny oddział Seat Urban Mobility otwiera nowy, kluczowy etap w ewolucji marki - zapewniał podczas konferencji prasowej 19 listopada Luca de Meo, prezes Seata - Umożliwi nam wyjście naprzeciw potrzebom klientów, którzy coraz większą uwagę przykładają do zrównoważonej mobilności. Seat  jest liderem mikromobilności dla całej Grupy Volkswagen, a nowa jednostka organizacyjna pozwoli nam rozwijać autorskie produkty zaprojektowane specjalnie do miejskiej mobilności.

Informacja prasowa (moto)

Koncepcyjny Seat e-Scooter jest wyposażony w silnik elektryczny o maksymalnej mocy 14,8 koni mechanicznych, zapewniający maksymalny moment obrotowy 240 Nm. Jest to ekwiwalent silnika spalinowego o pojemności 125 ccm. Skuter osiąga maksymalną prędkość 100 km/h i potrafi rozpędzić się do 50 km/h w 3,8 sekundy. Jedno ładowanie pozwala przejechać dystans 115 km (wynik testu WMTC).

Akumulator e-Scootera można łatwo wyjąć i ładować w domu lub na publicznych stacjach. Ponadto w prototypie uwzględniono bagażnik pod siodełkiem, który pomieści dwa kaski. Elektryczny pojazd połączony jest z aplikacją mobilną umożliwiającą śledzenie jego lokalizacji oraz poziomu naładowania baterii.

Informacja prasowa (moto)

Trzecią nowością hiszpańskiego producenta jest nowa wersja e-Kickscootera. Model hulajnogi Seata została wzbogacona o dwa niezależne układy hamulcowe i akumulator o znacznie większej od poprzednika pojemności, który umożliwia pokonanie trasy 65 km po jednym naładowaniu. Do tej pory sprzedano 10 000 sztuk pierwszej hulajnogi producenta - eXS, zaprezentowanej w 2018 r.

Na stoisku Seata zaprezentowano także nową inicjatywę firmy - DGT 3.0. To pilotażowy projekt stworzony we współpracy z hiszpańskim urzędem ds. ruchu drogowego. Inicjatywa ma pozwolić na opracowanie narzędzi umożliwiających wymianę informacji między pojazdem a sygnalizacją świetlną i tablicami informacyjnymi na autostradach w czasie rzeczywistym. Wśród głównych celów przedsięwzięcia wymieniane są poprawa płynności ruchu drogowego, zwiększenie bezpieczeństwa, a także większy komfort jazdy.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas