Polskie autobusy hitem eksportowym. Trafiają nie tylko do Unii Europejskiej

Co trzeci autobus elektryczny eksportowany przez państwa członkowskie Unii Europejskiej w latach 2017-2021 pochodził z polskich fabryk. Rodzime autobusy stanowią ponad 31 proc. wszystkich tego typu pojazdów wyeksportowanych ze Wspólnoty.

 

Polska to niekwestionowany lider pod względem eksportu autobusów elektrycznych w Unii Europejskiej. Jak podkreśla Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych - w latach 2017-2021 r. z naszych fabryk na inne rynki UE trafiło łącznie 1 937 autobusów elektrycznych. Stanowiło to ponad 31 proc. wszystkich tego typu pojazdów wyeksportowanych ze Wspólnoty. Sumaryczna wartość eksportu z tego sektora w latach 2017-2021 to przeszło 750 mln EUR, czyli 37,9 proc. wartości eksportu e-busów z Unii Europejskie.

Polskie autobusy trafiają także poza Unię Europejską

Zeroemisyjne autobusy "made in Poland" dostarczane są także poza Unią Europejską. Największym odbiorcą jest Norwegia, gdzie dostarczono blisko 150 sztuk. Na kolejnym miejscu plasują się: Wielka Brytania, Szwajcarii, Mołdawia i Ukraina. W sumie ponad 200 e-busów zostało dostarczonych z Polski do krajów spoza Unii Europejskiej w latach 2017-2021.

Reklama

PSPA podkreśla także, że część produkcji trafia na rodzimy rynek, dzięki czemu z początkiem przyszłego roku po polskich drogach może jeździć ok. 900 e-busów. Takie liczby stawiają nas na pierwszym miejscu w klasyfikacji największych flot autobusów elektrycznych w Unii Europejskiej.

Temat elektrycznych autobusów będzie przedmiotem debaty eksperckiej podczas Kongresu Nowej Mobilności 2022. Podczas Kongresu zostanie także oficjalnie zaprezentowany przegubowy autobus elektryczny. 

***

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: autobusy elektryczne | UE | eksport
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy