Hyundai Heritage Series Grandeur, czyli retro-elektryk
Oprac.: Michał Domański
Z okazji 35. urodzin modelu Grandeur, Hyundai zdecydował się stworzyć jego wyjątkowy egzemplarz w duchu retrofuturyzmu. Samochód zachował swoje klasyczne kształty, ale został wyposażony w nowoczesne rozwiązania oraz oczywiście napęd elektryczny.
Pierwsza generacja Hyundaia Grandeura została zaprezentowana w 1986 roku. Był to luksusowy sedan klasy wyższej, stanowiący wtedy flagowy model marki. Samochód nadal jest oferowany (w 2016 roku zadebiutowała jego szósta odsłona), ale z okazji 35. rocznicy jego debiutu (oraz rozpoczynającej się elektrycznej transformacji), koreański producent przygotował niezwykły egzemplarz .
Kanciasty sedan pokryty czarnym lakierem, który urozmaicają srebrne dodatki, nie zdradza z zewnątrz ogromu modyfikacji, jakie przeszedł. Uwagę zwracają jedynie "pikselowe" światła z przodu i z tyłu, nawiązujące do Ionika 5, a więc pierwszego z serii elektryków nowej generacji w gamie Hyundaia.
Hyundai Heritage Series Grandeur
We wnętrzu natomiast wita nas deska rozdzielcza z podwójnym ekranem, zapożyczona ze wspomnianego modelu. Poniżej znajduje się dodatkowy, pionowo umieszczony wyświetlacz. Aby jednak nie było przesadnie nowocześnie, selektor kierunku jazdy nie ma formy małej dźwigienki za kierownicą (jak w Ioniku 5), ale dużej dźwigni z solidną rączką.
Sama kabina wykończona jest wysokiej jakości skórą oraz drewnem, ale także aksamitem, którym pokryto siedziska i oparcia. Wygląd oraz zastosowana kolorystyka, wraz z elementami nastrojowego oświetlenia w kolorze miedzi, przywodzi na myśl klimaty steampunkowe.Tak jak wspomnieliśmy na początku, Hyundai Heritage Series Grandeur jest autem elektrycznym, ale o jego napędzie nie wiadomo nic więcej. Trudno więc powiedzieć, czy wykorzystano tu komponenty z Ionika 5, czy może któregoś z elektryków wcześniejszej generacji.
***