BWM i7 - dalsze testy elektrycznej limuzyny

Oprac.: Maciej Flis-Flisiński

Po serii testów w pobliżu koła podbiegunowego, przyszedł czas na przetestowanie nowego elektrycznego BMW i7 w zupełnie innych warunkach - bawarscy specjaliści wybrali się na suche, wiecznie nasłonecznione drogi o ekstremalnie wysokich temperaturach.

Trwają testy nowego BMW i7
Trwają testy nowego BMW i7Informacja prasowa (moto)

Bawarska marka stara się dostosować swoją nową elektryczną limuzynę do wszelkich możliwych warunków, jakie może ona spotkać na swojej "życiowej" drodze. Testy pozwolą zbadać jak w trudnych warunkach radzą sobie silniki, napędzające je baterie, system chłodzenia oraz odzyskiwania energii, jak również reszta systemów odpowiadająca za dostosowywanie samochodu do warunków na drodze.

Testy zakładają wypróbowanie samochodu w warunkach jazdy autostradowej oraz mozolnej jazdy w ruchu miejski z towarzyszącą jej wysoką temperaturą. Trasy zostały dobrane tak, by wypróbować samochód w jak najbardziej różnorodny sposób - od jazdy po stromiznach, ostrych spadkach terenu i przy zmieniającej się przy tym temperaturze. Pozwala to zbadać wydajność całego układu napędowego, począwszy od silników, na systemie rekuperacji energii kończąc.

Z wysokimi temperaturami mają radzić sobie nie tylko elementy składowe napędu, ale również systemy odpowiadające za komfort jazdy - klimatyzacja oraz układ wentylacji. Dodatkowo testy sprawdzą odporność temperaturową materiałów użytych we wnętrzu.

Producent nie podaje danych technicznych jednak można zakładać, że w nowym i7 wykorzysta te same silniki, które znamy z modelu iX. Mowa tutaj o jednostkach o mocy 326 i 523 KM. 

***

Motorandka z Joanną Zientarską - Mini Cooper SINTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas