Toyota Corolla Sedan - komfort na wyciągnięcie ręki
Rozsądnie wyceniony rodzinny sedan z doskonałym wyposażeniem i niezawodnym silnikiem pod maską? Można chyba powiedzieć, że mamy do czynienia z rynkową niszą - takie auta są już rzadkością. Nieco inaczej wygląda to w salonach Toyoty. Corolla Sedan nadal jest oferowana z trwałym, benzynowym silnikiem, a w najnowszej odsłonie zyskała nowe elementy wyposażenia i wciąż prezentuje się wyjątkowo elegancko. Cena? Także w tej kwestii propozycja japońskiej marki gra mocnymi kartami. Czy możemy mówić o okazji?
SUV-y od kilku lat dominują na rynku i nic nie wskazuje na to, by sytuacja miała ulec zmianie. Samochody o nieco uterenowionej sylwetce zawładnęły niemal każdym segmentem i trafiły do oferty każdego popularnego producenta. Rynkowe trendy idą za głosem klientów, choć nie da się ukryć, że wśród kierowców nie ma mowy o jednomyślności. Są tacy, którzy wolą siedzieć wysoko, ale i tacy, którzy doceniają niższą pozycję za kółkiem i lubią jeździć autem o klasycznych, eleganckich liniach.
Odpowiedzią na takie gusta jest m.in. Toyota Corolla Sedan, czyli mocny kandydat na rodzinne, praktyczne, a jednocześnie eleganckie auto w rozsądnej cenie. W superlatywach można opisywać zarówno wyposażenie Corolli, jak i dostępną gamę jednostek napędowych. Nie każdy wie bowiem, że kojarzona jednoznacznie z napędem hybrydowym Toyota, nadal oferuje w tym modelu klasyczny, wolnossący silnik benzynowy. Podobnie, jak w przypadku hybrydy, konwencjonalna odmiana jest gwarancją niezawodności.
O solidności konstrukcji można się przekonać z biegiem lat, za to niektóre cechy Corolli widać już na pierwszy rzut oka. Kierowcy doceniają klasyczną sylwetkę i elegancki front. Nadwozie odmiany sedan jest stylizowane nieco inaczej niż w wersji hatchback czy kombi. Nie znajdziemy tu sportowego pazura - jest za to porządna dawka finezji i dojrzałego, dopracowanego stylu. Przednia część nawiązuje wyraźnie do modelu Camry - czy to kształtem przetłoczeń zderzaka czy innymi, nieco mniejszymi reflektorami. Choć klienci poszukujący sportowego stylu mogą również wybrać wersję wyposażenia GR SPORT, domeną Corolli sedan jest elegancja, którą można znaleźć praktycznie w każdym wariancie. Z wyjątkiem wersji Active, każdy poziom wyposażenia proponuje felgi aluminiowe. Od wersji Style w górę, nadwozie jest też dodatkowo zdobione chromowanymi elementami, a tylne szyby są przyciemniane. W odróżnieniu od odważnie stylizowanych modeli takich jak Toyota C-HR, Corolla Sedan ma w sobie klasyczny, ponadczasowy urok.
Nadwozie typu sedan ma również inne zalety. Samochody o tych kształtach tradycyjnie są lepiej wyciszone, a konstrukcyjne odizolowanie bagażnika od przedziału pasażerskiego nie pozwala wpuszczać do wnętrza zimnego podmuchu za każdym razem, gdy otwieramy bagażnik. Często kojarzone z dużymi limuzynami sedany nie mają już tak licznej reprezentacji na rynku, ale ich walory zdecydowanie pozostają w modzie.
Sedan nie przewiezie w bagażniku pralkosuszarki i nie będzie tak wszechstronny jak odmiana kombi. Nie oznacza to jednak, że walory praktyczne pozostawiają wiele do życzenia. Toyota Corolla Sedan mierzy 4630 mm na długość - to aż o 25 cm więcej od wersji hatchback. Większy jest też rozstaw osi, bo zamiast 2640 mm wynosi 2700 mm. Szerokość to 1780 mm, a wysokość nadwozia to skromne (w porównaniu z crossoverami) 1435 mm. Wymiary zewnętrzne przekładają się na przestrzeń w kabinie. Tylna kanapa 4-drzwiowego wariantu Corolli pozwala podróżować wyjątkowo wygodnie, a komfortowe zawieszenie izoluje od niedoskonałości nawierzchni. Podczas jazdy po kostce brukowej, dziurawym asfalcie czy uliczkach pełnych progów zwalniających wyraźnie czuć zalety płyty podłogowej GA-C. Platforma TNGA, od kilku lat stosowana w modelach Toyoty, umożliwia projektowanie aut, które dobrze się prowadzą, mają sztywne nadwozie i pozwalają wygospodarować sporo miejsca w kabinie. Niczego sobie jest tu również kufer - bagażnik o pojemności 471 l oferuje miejsce na kilka walizek, a składany drugi rząd siedzeń dodatkowo poprawia walory praktyczne.
Dowiedz się więcej >>> https://www.toyota.pl/nowe-samochody/nowa-corolla-sedan
Podstawowy model Corolli ma pod maską silnik 1.5 VVT-i. Sprawdzona, benzynowa jednostka generuje moc 125 KM i już w standardzie połączona jest z 6-biegową skrzynią ręczną, która pozwala obniżyć spalanie, szczególnie w trasie. Opcjonalnie, dostępna jest tu również przekładnia automatyczna Multidrive S. Taki wariant przypadnie do gustu tym, którzy poruszają się głównie po mieście i spędzają dużo czasu w korkach. Automat skutecznie zwalnia kierowcę z obowiązku operowania sprzęgłem i zmieniania biegów i nie pogarsza przy tym osiągów ani zużycia paliwa.
O jakich parametrach mówimy w przypadku Corolli 1.5 VVT-i? Bazowa jednostka benzynowa rozpędza samochód do setki w czasie 12,1 sekundy, a średnie zużycie paliwa to zaledwie 5,7 l/100 km. Jak na auto z benzynowym silnikiem jest to bardzo dobry rezultat. Brak turbodoładowania i gruntownie przetestowana konstrukcja Toyoty to z kolei zwiastun bezawaryjnej jazdy. To jedna z kluczowych zalet auta - dzięki niezawodności Toyoty, Corolla wyjątkowo wolno traci na wartości.
Jedną z mocnych stron Toyoty Corolli Sedan jest wyposażenie. Wyjątkowo bogata specyfikacja już w bazowej wersji sprawia, że w przypadku tego modelu "cena od" nie jest wyłącznie marketingową zagrywką. Na co możemy liczyć w podstawowym, najtańszym wariancie Active?
Odmiana, która otwiera cennik Corolli Sedan, proponuje 16-calowe felgi, kamerę cofania, 7-calowy, kolorowy ekran zegarów, system multimedialny Toyota Smart Connect z 8-calowym, kolorowym wyświetlaczem dotykowym, a także komplet systemów bezpieczeństwa. W Corolli nad kierowcą i pasażerami czuwają m.in. układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) z systemem wykrywania pieszych, rowerzystów i motocyklistów, układ rozpoznawania znaków drogowych, system wykrywania zmęczenia kierowcy, a także asystent utrzymania pasa ruchu. Nawet w Corolli Active standardem jest też inteligentny tempomat adaptacyjny. Dzięki niemu kierowca może zrelaksować się w trasie, bo samochód samodzielnie utrzymuje zadany odstęp od poprzedzającego pojazdu.
W wersji Comfort lista udogodnień jest dłuższa - standardem są tu 16-calowe felgi aluminiowe, nawiewy w drugim rzędzie siedzeń, system multimedialny z większym, 10,5-calowym ekranem dotykowym i Digital Cockpit z 12,3-calowym wyświetlaczem. Opcjonalny pakiet Tech pozwala dodać przednie i tylne czujniki parkowania, system bezkluczykowy, układ detekcji przeszkód, podgrzewanie foteli oraz kierownicy, zdalne sterowanie klimatyzacją poprzez aplikację MyToyota czy elektryczną regulację podparcia odcinka lędźwiowego w fotelu kierowcy. O ile interfejs Apple CarPlay i Android Auto są już standardem, tak układ keyless czy połączenie funkcji auta z mobilną aplikacją to domena najnowocześniejszych modeli, nierzadko znacznie droższych od Corolli.
Wersja Style kusi 17-calowymi felgami, LED-owymi lampami oraz LED-owym oświetleniem ambientowym w kokpicie. W tej odmianie standardem jest też system bezkluczykowy, przyciemniane szyby tylne i stacja do bezprzewodowego ładowania telefonu w konsoli centralnej. To jeden z najpopularniejszych wariantów Corolli i trudno się temu dziwić. Na żywo wygląda naprawdę imponująco.
Powyższe odmiany są oferowane w połączeniu z silnikiem 1.5 VVT-i, ale w gamie są również wersje, które można sparować wyłącznie z hybrydowym napędem. To m.in. GR SPORT - specjalna wersja z tapicerką z elementami skóry syntetycznej, trójramienną kierownicą obszytą skórą, dachem lakierowanym na czarno, nakładkami progowymi GR SPORT, a także licznymi emblematami, które podkreślają inspirację światem sportów motorowych.
Na szczycie gamy stoi Corolla Executive - topowa odmiana w standardzie ma m.in. 18-calowe felgi, z elementami skóry, wyświetlacz projekcyjny na przedniej szybie, system monitorowania martwego pola w lusterkach, system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu z automatycznym hamowaniem (RCTAB) czy nawet asystenta bezpiecznego wysiadania z pojazdu, który ostrzega nas przed nadjeżdżającym samochodem bądź rowerem.
Możliwości personalizacji nie kończą się na wyborze poziomu wyposażenia. Corolla pozwala wybrać również wykończenie wnętrza - w ofercie dostępne są tapicerki materiałowe w ciemnej i jasnej tonacji, a także obicia z elementami skóry. W topowych wariantach również możemy wybierać kolorystykę kokpitu.
Rynkowa sytuacja przyzwyczaiła nas do tego, że nowy samochód (a szczególnie duży i dobrze wyposażony kompakt) kosztuje zdecydowanie ponad 100 000 zł. W przypadku Corolli przewertowanie cennika przynosi miłe zaskoczenie. Podstawowa wersja Active wyceniana jest na 89 900 zł. Rozważając zakup Corolli Sedan można też skorzystać z atrakcyjnych form finansowania dostępnych u dealerów Toyoty.
Nie każdy musi gustować w SUV-ach, a Toyota odpowiada na potrzeby klientów, którzy doceniają również tak klasyczne rodzaje nadwozia jak sedan. Corolla w tej wersji miło zaskakuje kombinacją ceny, wyposażenia i komfortu, a solidna jednostka napędowa pod maską stanowi dodatkowy argument za wyborem japońskiego modelu. To warta uwagi propozycja - nic dziwnego, że Corolla cieszy się tytułem jednego z najpopularniejszych samochodów na całym świecie. Takie wyróżnienie nie może być dziełem przypadku.