Opony Goodyear na każdą porę roku
Artykuł sponsorowany
Opony całoroczne zyskują coraz większą popularność dzięki swojej wszechstronności i wygodzie. Pozwalają zaoszczędzić zarówno pieniądze, jak i czas, o ile są odpowiednio dobrane do pojazdu i stylu jego użytkowania. Jakie cechy powinna posiadać opona całoroczna, by służyła bez zastrzeżeń przez okrągły rok? Wyjaśniamy na przykładzie opony Goodyear Vector 4Seasons Gen-3.
Opony całoroczne są dostępne na rynku już od blisko 40 lat. Postęp technologiczny w tym segmencie, łagodniejszy klimat oraz dążenie do obniżenia kosztów serwisu samochodu czynią ten produkt atrakcyjnym w oczach klientów. Dlaczego? Zacznijmy od twojego portfela: nie musisz kupować dwóch zestawów opon, jeden wystarczy. To pozwoli zaoszczędzić na montażu, serwisie i przechowywaniu opon. To oznacza też koniec z nerwowym poszukiwaniem wolnego terminu w serwisie na wymianę opon, kiedy nagle w październiku spadnie śnieg!
Kompromis, który się opłaca
Opona wielosezonowa nazywana jest "oponą kompromisu". Jej zadaniem jest zapewnienie bezpiecznej jazdę zarówno w upalne, letnie dni, jak i podczas mrozu czy opadów śniegu i deszczu. Ważnym aspektem przy wyborze opon całorocznych jest upewnienie się, czy posiadają one symbol alpejski, który potwierdza ich zdolność do jazdy w warunkach zimowych. Takie oznaczenie można znaleźć na przykład na ścianie bocznej opony Goodyear Vector 4Seasons Gen-3. Symbol ten oznacza, że ogumienie to przeszło rygorystyczne testy zimowe, co jest też zasługą zastosowania zaawansowanych technologii. A tych w omawianej oponie Goodyeara jest całe mnóstwo. Znajdziemy w niej m.in. technologię Snow Grip, czyli specjalne lamele w centralnej części bieżnika, które odpowiadają za pewniejsze prowadzenie na śniegu. Kolejne rozwiązanie to technologia Aqua Control - głębokie i szerokie rowki usprawniające odprowadzanie wody, które zapobiegają utracie przyczepności po wjechaniu np. w większą kałuże, co w motoryzacji jest określane jako zjawisko aquaplaningu, a także Dry Handling zapewniające znacznie lepsze hamowanie na suchej nawierzchni. Są jeszcze rozwiązanie, które znacząco podnoszą komfort i bezpieczeństwo jazdy. Technologia Goodyear SealTech automatycznie uszczelnia przebicia bieżnika o średnicy do 5 mm, co sprawia, że drobne uszkodzenia nie wpłyną na Twoją podróż. Natomiast technologia SoundComfort może zmniejszyć poziom hałasu w kabinie nawet o 50%, dzięki poduszce dźwiękowej wypełniającej wnętrze opony, co jest szczególnie ważne w przypadku pojazdów elektrycznych. Taka kombinacja technologii gwarantuje bardzo przewidywalne zachowanie samochodu w każdych warunkach pogodowych.
Ekologiczne i ekonomiczne
Koszty paliwa to bolączka każdego kierowcy, dlatego dobra opona całoroczna powinna też oferować niskie opory toczenia, które przekładają się na niższe spalanie (co jest przecież i ekonomiczne, i ekologiczne) oraz wysoką trwałość opon. W tym parametrze opona Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 również się wyróżnia najwyższą oceną (‘A’) na europejskiej etykiecie, co czyni ją dobrym wyborem do aut elektrycznych.
Teraz pozostaje wybrać model dopasowany do twojego auta, co nie będzie problemem - linia Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 ma szeroką paletę rozmiarów, która w tym roku została jeszcze rozszerzona o kolejne 29 nowych pozycji asortymentowych, z czego 17 to opony na obręcze 19-calowe i większe. Dzięki temu opony te mogą być stosowane w najnowszych pojazdach, takich jak Audi SQ8 e-tron, Ford Explorer oraz BMW X3.
Jeśli już znalazłeś odpowiedni dla siebie rozmiar, pamiętaj, że opona całoroczna nie jest oponą bezobsługową. Podobnie jak modele sezonowe, wymaga ona okresowej kontroli pod okiem specjalisty, połączonej z wyważeniem kół czy rotacją opon pomiędzy osiami. Ale spokojnie możesz to wykonać pomiędzy sezonami przekładek, a więc w czasie kiedy nie ma kolejek w serwisach oponiarskich.
Artykuł sponsorowany