Flagowy model Volkswagena z elektrycznej rodziny ID. Czym się wyróżnia ID.7?

Artykuł sponsorowany

Volkswagen wykonał kolejny krok na drodze do elektromobilności: do rodziny elektryków marki dołączył model ID.7. Tym razem jest to jednak większy krok niż poprzednie, ponieważ mówimy o niespotykanym wcześniej skoku technologicznym. Innowacyjny napęd, imponujący zasięg, nowa generacja systemu multimedialnego– to najbardziej spektakularne nowości, które znajdziemy w ID.7. A jest ich dużo więcej.

Volkswagen ID.7 klasyfikowany jest w klasie wyższej średniej
Volkswagen ID.7 klasyfikowany jest w klasie wyższej średniejsponsorowane

Volkswagen ID.7: elektryczna limuzyna do miasta i na trasy

Postrzeganie samochodów elektrycznych bardzo mocno zmieniło się na przestrzeni ostatnich lat. Dziś nie są to już niewielkich rozmiarów auta, które ze względu na symboliczny zasięg nadawały się wyłącznie do jazdy po mieście. Postępujące zmiany doskonale widać na przykładzie Volkswagena ID.7 - elektrycznej limuzyny, świetnie sprawdzającej się na długich trasach.

Elektryczny silnik ID.7 generuje aż 286 KM oraz 545 Nm, przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 6,5 sek., maksymalna prędkość zamyka się w 180 km/h, a szacowany zasięg na jednym ładowaniu to ponad 621 km. Samo ładowanie również nie będzie problematyczne: uzupełnienie energii od 10 do 80 proc. to czas poniżej 30 min. Wszystko to w praktyce oznacza, iż bez konieczności ładowania i komfortowo pokonamy choćby trasę z Krakowa do Gdańska. Ale... dlaczego komfortowo? Z dwóch powodów.

Volkswagen ID.7: nowa definicja komfortu

Volkswagen ID.7 dostępny jest w wyjątkowej wersji Special Editionsponsorowane

Po pierwsze, bogate wyposażenie dostępne już standardzie zwłaszcza w wersji Special Edition). Cele są dwa: maksymalne odciążenie kierowcy oraz podniesienie bezpieczeństwa jazdy. Opcjonalny Travel Assist pomoże w utrzymaniu samochodu na środku pasa ruchu, aktywny tempomat ACC umożliwia jazdę z wybraną prędkością i utrzymanie stałej odległości od poprzedzającego pojazdu, asystent hamowania awaryjnego Front Assist zahamuje, gdy pojawi się ryzyko kolizji. Efekt? Mniejsze zmęczenie podróżą.

Natomiast już po dotarciu do celu z pewnością docenimy zalety innych systemów, jak choćby opcjonalnego asystenta parkowania z funkcją pamięci (manewrowanie na małych parkingach przestaje być problemem) czy Area View, monitorującego czterema kamerami obszar wokół samochodu (wypatrzy np. wysoki krawężnik).

Po drugie, wnętrze. Tutaj wyróżniają się zwłaszcza nowe, opcjonalne i klimatyzowane fotele ergoActive Premium ze zróżnicowanymi funkcjami masażu, m.in. lędźwiowy oraz po raz pierwszy okolic miednicy, co wpływa na poprawę krążenia. Przejść obojętnie nie można także obok materiałów jakości premium, oświetlenia Ambiente oraz opcjonalnego panoramicznego dachu ze szkłem o zmiennej przepuszczalności. Wreszcie, przestronne wnętrze, które pozwala na wygodne podróżowanie pięciu dorosłym osobom.

Volkswagen ID.7: elektryk, którego dopasujesz do swoich oczekiwań

ID.7 przykuwa uwagę eleganckim i nowoczesnym wnętrzemsponsorowane

Komfort, Exterior oraz Assistance - to trzy pakiety, dzięki którym łatwo dostosujemy nowego ID.7 do naszych potrzeb. W skład pierwszego z nich wchodzi m.in. podgrzewana kierownica i przednie fotele, 3-strefowa klimatyzacja, indukcyjne ładowanie telefonu oraz nawigacja. Pakiet Exterior to z kolei ledowe reflektory Matrix, automatyczne światła drogowe Dynamic Light Assist czy przyciemniane szyby - boczne oraz tylna. Natomiast pakiecie Assistance znajdziemy liczne systemy podnoszące bezpieczeństwo jazdy, jak Travel Assist czy Emergency Assist.

Volkswagen ID.7 na oczekiwania współczesnych kierowców odpowiada także w zakresie zaawansowanych technologii. Dość powiedzieć, iż do dyspozycji otrzymują oni intuicyjny w obsłudze Digital Cockpit, czyli prawdziwe centrum sterowania pojazdem. Już seryjny wyświetlacz o przekątnej 15 cali pozwala na dostęp do najważniejszych funkcji oraz pozostawia szerokie pole na indywidualne konfiguracje. Za symbol wygody obsługi niech posłuży... aktywacja głosowa, połączona z narzędziem ChatGPT. Wystarczy powiedzieć: "Cześć, Volkswagen, zmarzły mi ręce", a system automatycznie włączy ogrzewanie kierownicy.

Volkswagen ID.7: limuzyna dająca poczucie luksusu

Nowy ID.7 zużywa tylko 13 kWh/100 kmsponsorowane

Inteligentne zarządzanie energią elektryczną gromadzoną w pojemnej baterii i dopracowana aerodynamika przekładają się na największe zalety nowego ID.7: duży zasięg, szybkie ładowanie, dynamiczne osiągi. Powodów do zadowolenia jest jednak więcej: przestronne wnętrze, intuicyjna obsługa, wysokiej jakości materiały wykończeniowe czy liczne systemy podnoszące bezpieczeństwo. Dalekie od prawdy nie będzie więc stwierdzenie, iż ID.7 to jeden z najbardziej efektywnych elektryków w swojej klasie.

Rodzina elektryków Volkswagena rośnie z roku na rok. Niemiecki koncern zdaje się nie mieć wątpliwości, iż to właśnie jest przyszłość motoryzacji. Za sprawą premiery ID.7, którego śmiało można nazwać ekskluzywną limuzyną, w gamie znajdziemy już w zasadzie modele z każdej klasy.

Zużycie energii dla modelu ID.7: WLTP średnio 14,1-16,3 kWh/100 km, zasięg: do 621 km, emisja CO2 0g/km.

Artykuł sponsorowany

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas