Toyota współtworzy ośrodek testowy pojazdów autonomicznych

Amerykański oddział Toyoty wraz z Toyota Research Institute dołączyły do grona firm i instytucji, zaangażowanych w tworzenie wielkopowierzchniowego ośrodka testowego pojazdów autonomicznych, prowadzonego przez American Center for Mobility.

Lexus LS służący do testów systemów autonomicznej jazdy
Lexus LS służący do testów systemów autonomicznej jazdyInformacja prasowa (moto)

Toyota postanowiła wesprzeć inicjatywę American Center for Mobility, w ramach której powstaje rozbudowane centrum testowe, umożliwiające prowadzenie prób samochodów autonomicznych w zróżnicowanych warunkach środowiskowych. Firma zainwestuje w projekt 5 milionów USD.

Budowa ośrodka ACM ruszyła w maju tego roku w Willow Run na południowym wschodzie stanu Michigan, niedaleko placówki Toyota Reasearch Institute w Ann Arbor. Na terenie o powierzchni 135 hektarów, gdzie w latach 40. działała fabryka Forda produkująca na masową skalę bombowce B-24 Liberator, powstaną połączone tory testowe, odzwierciedlające ulice w centrach miast i na przedmieściach, drogi wiejskie i trasy szybkiego ruchu. Umożliwią one weryfikowanie działania systemów automatycznego prowadzenia pojazdów w różnych środowiskach.

- "Rozwijając samochody autonomiczne musimy pamiętać o tym, że muszą być one skuteczne w każdej sytuacji" - mówi Gill Pratt, szef Toyota Research Institute - "Droga do stworzenia samochodu autonomicznego co najmniej tak bezpiecznego, jak prowadzony przez człowieka, a nawet bezpieczniejszego, to miliardy mil przejechanych w testach w rzeczywistych warunkach oraz na zamkniętych torach z uwzględnieniem sytuacji ekstremalnych i różnych warunków. Nowy ośrodek ACM to ważny krok na tej drodze, który pomoże nam zapobiegać wypadkom i chronić życie ludzi".

Nowa placówka ACM przyspieszy rozwój pojazdów autonomicznych, ułatwiając współpracę firm z instytucjami rządowymi i ośrodkami naukowymi - taką, jaką realizuje Toyota w ramach TRI. Założony w roku 2015 Toyota Research Institute prowadzi badania m.in. w czterech głównych obszarach: zwiększenia bezpieczeństwa motoryzacji za pomocą zautomatyzowanych rozwiązań, nowych konstrukcji i materiałów, poprawy dostępu do motoryzacji osób, które obecnie nie mogą prowadzić pojazdów oraz przeniesienie technologii motoryzacyjnych do robotów zapewniających mobilność w mieszkaniach osobom z ograniczeniami ruchowymi.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas