Prius i C-HR. Prewencyjna akcja Toyoty
Toyota ogłosiła ogólnoświatową akcję serwisową. Objętych nią zostanie ponad milion samochodów w Japonii, Europie i Ameryce Północnej.
Akcja dotyczy Priusów, Priusów Plug-in oraz hybrydowych wersji C-HR-a, wyprodukowanych w latach 2016-2018. Badania wykazały, że w pojazdach tych może dojść do przetarcia izolacji jednego z przewodów, co w szczególnych przypadkach może prowadzić do zwarcia i pożaru.
Do serwisów trafi 554 tys. samochodów sprzedanych w Japonii, 217 tys. - w Ameryce Północnej oraz 219 tys. - w Europie.
W Polsce akcją zostaną objęte 7942 takie pojazdy. Ich właściciele systematycznie będą otrzymywać zaproszenia do serwisu. Akcja ma charakter prewencyjny, w Europie nie zanotowano ani jednego przypadku zapalenia się Toyoty Prius czy Toyoty C-HR.
Toyota to największy producent samochodów na świecie, który rocznie sprzedaje ponad 10 mln samochodów. aut. W globalnej sieci centrów jakościowych marki firma zatrudnia 1000 inżynierów, którzy sukcesywnie sprawdzają nie tylko jakość produkcyjną na liniach fabrycznych, ale również analizuje prawdopodobieństwa wystąpienia awarii w już eksploatowanych egzemplarzach. W efekcie powstają prewencyjne akcje serwisowe, obejmujące swoim zasięgiem nawet 8-10-letnie samochody.