Reklama

Nie lubisz czekać na kuriera? To rozwiąże twój problem!

Szwedzi rozwijają możliwości systemu Volvo OnCall pozwalającego na integrację samochodu ze smartfonem. Już w zeszłym roku – na terenie Goteborga – firma uruchomiła usługę dostarczania kupionych w sieci produktów bezpośrednio do pojazdu.

Volvo On Call oferuje szereg ciekawych aplikacji: ułatwia odnalezienie samochodu pozostawionego na zatłoczonym parkingu, pozwala sprawdzić trasy odbytych podróży, średnie spalanie, poziom paliwa, czy temperaturę zewnętrzną. Za pośrednictwem telefonu można też wygenerować jednorazowy kod dostępu do pojazdu, który może być wykorzystany chociażby przez wyposażonego w specjalny nadajnik kuriera.

Reklama


Pierwotnie system "dostaw do pojazdu" powstał przy współpracy dwóch, popularnych w Skandynawii, serwisów internetowych. Dokonując w nich zakupów właściciel mógł wybrać opcję "przesyłka bezpośrednio do auta". Ich doręczaniem zajmowali się kurierzy PostNord wyposażeni w specjalne terminale. Urządzenia umożliwią im zlokalizowanie pojazdu i - za pomocą specjalnych, jednorazowych kodów cyfrowych - pozwalają otworzyć klapę bagażnika lub tylną szybę. Po dostarczeniu przesyłki, za pośrednictwem systemu Volvo On Call, właściciel informowany jest przez smartfona, że zamówione przedmioty oczekują na niego w aucie.

Teraz Volvo nawiązało współpracę z kolejną firmą. Urb-It to aplikacja działająca obecnie - w ramach testów - wyłącznie w centrum Sztokholmu. Serwis pozwala na dokonywanie tzw. "błyskawicznych" zakupów. Przesyłki dostarczane są wówczas do auta w czasie krótszym, niż dwie godziny. Chodzi o to, by wyręczyć właścicieli aut w codziennych zakupach lub wspomóc ich w różnego rodzaju sytuacjach kryzysowych.

Urb-It, podobnie jak chociażby Uber, korzysta z floty osób prywatnych, które poruszają się po centrum miasta na rowerach. Właściciel pojazdu może wskazać konkretnego kuriera (np. na podstawie najbliższej lokalizacji) i za pomocą aplikacji złożyć zamówienie na konkretne produkty. Jeśli dostawca przyjmie zlecenie, na jego dostarczenie ma - maksymalnie - dwie godziny.

Usługa pozwala na "dorobienie" miłośnikom dwóch kółek lub np. studentom. Zlecający, za pośrednictwem smartfona, mogą śledzić proces kompletowania złożonego zamówienia i sprawdzić lokalizację kuriera. Jeśli ten spóźni się z dostawą (powyżej 2 h), dowóz jest gratis. Kurierzy mogą dostać się do samochodu za pośrednictwem emitowanego przez smartfon cyfrowego kodu pozwalającego na jednorazowy dostęp do pojazdu (np. otwarcie bagażnika).

Jeszcze w tym roku usługa rozszerzona zostanie do kilku europejskich miast. Docelowo, do 2025 roku, działać ma już w ponad 200 lokalizacjach na świecie.


INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama