Moto Debiut'2015

​Każdego roku na świecie prezentowane są dziesiątki nowych samochodów. Pojazdów skonstruowanych od podstaw lub, częściej, kolejnych wersji znanych już modeli, poddanych głębszym albo jedynie mniej lub bardziej powierzchownym zmianom. Aut niszowych lub adresowanych do masowej klienteli. O znaczeniu regionalnym lub odwrotnie - globalnym. Z zalewu nowości wybraliśmy 12 samochodów naszym zdaniem w swoich segmentach najciekawszych i rynkowo, z polskiego punktu widzenia, najbardziej obiecujących. Są to auta, które zostały w 2015 r. pokazane na imprezach wystawienniczych, takie, które we wspomnianym roku oficjalnie pojawiły się w salonach sprzedaży, albo takie, które zwróciły naszą uwagę podczas dziennikarskich jazd testowych. Nasze typy uszeregowaliśmy alfabetycznie. Ostateczny wybór należy do was. Zapraszamy do udziału w plebiscycie na Moto Debiut'2015!

​Każdego roku na świecie prezentowane są dziesiątki nowych samochodów. Pojazdów skonstruowanych od podstaw lub, częściej, kolejnych wersji znanych już modeli, poddanych głębszym albo jedynie mniej lub bardziej powierzchownym zmianom. Aut niszowych lub adresowanych do masowej klienteli. O znaczeniu regionalnym lub odwrotnie - globalnym. Z zalewu nowości wybraliśmy 12 samochodów naszym zdaniem w swoich segmentach najciekawszych i rynkowo, z polskiego punktu widzenia, najbardziej obiecujących. Są to auta, które zostały w 2015 r. pokazane na imprezach wystawienniczych, takie, które we wspomnianym roku oficjalnie pojawiły się w salonach sprzedaży, albo takie, które zwróciły naszą uwagę podczas dziennikarskich jazd testowych.
Nasze typy uszeregowaliśmy alfabetycznie. Ostateczny wybór  należy do was. Zapraszamy do udziału w plebiscycie na Moto Debiut'2015!

Audi A4 B9

Nowa generacja przeboju segmentu premium. Samochód, który może stać się w Polsce hitem. Za jakieś... 10 lat, jako używany, sprowadzony, "po niemieckim emerycie". 4,73 metry długości i 2,82 m rozstawu osi pozwoliły na wygospodarowanie większej ilości miejsca, niż w poprzedniku, ale nadal nie jest to auto dla dużej rodziny. Dużo nowoczesnej techniki (w tym matrycowe światła LED i "wirtualny kokpit" zastępujący tradycyjne zegary), do tego duży wybór silników - mocniejszych (od 150 KM), a jednocześnie oszczędniejszych. Skrzynie manualne i automatyczne, na szczęście już bez bezstopniowego Multitronica, znanego głównie z awaryjności. Bogatsze wyposażenie seryjne. Ceny w Polsce: od 131 500 zł.

Fiat Tipo

Pierwszy od dawna Fiat, który nie jest kolejną wariacją na temat modelu 500. Nazwą nawiązuje do przeboju sprzed lat, choć wtedy oznaczała ona hatchbacka. Obecnie będzie wspólna dla całej gamy, do której wkrótce dołączą hatchback właśnie oraz kombi. Atrakcyjna sylwetka, obszerna kabina, duży bagażnik (510 l), niezłe materiały i porządne wykończenie, ciekawy zestaw silników. No i ta cena! 45 000 zł za, pełnowymiarowy kompakt z radiem i klimatyzacją? Murowany kandydat na rynkowy przebój.

Hyundai Tucson

Stara nazwa w nowym wydaniu - Hyundai rezygnuje z oznaczenia ix35 w Europie i powraca do Tucsona. Auto jest zauważalnie większe, nowocześniejsze i, jeśli zaszalejemy z listą opcji, jego wnętrze jest całkiem "premium". Do wyboru jest pięć wersji silnikowych, trzy skrzynie biegów (manualna, automatyczna i dwusprzęgłowa) oraz cztery poziomy wyposażenia. Według Google najczęściej wyszukiwany samochód w Internecie. Ceny w Polsce: od 83 990 zł.

Lexus RX IV

Najważniejszy model w ofercie Lexusa. Statystycznie rzec biorąc, co trzeci pojazd, który wyjeżdża z salonów tej marki, nosi oznaczenie RX. Najnowsza generacja tego modelu to bodaj najoryginalniej prezentujący się SUV na rynku, kontynuujący trend stylistyczny pełen ostrych linii i mocnych przetłoczeń, znany z nowych modeli Lexusa. Luksusowe wnętrze, mnóstwo nowoczesnych rozwiązań technicznych, bogate wyposażenie. Pod maską napęd hybrydowy (313 KM) lub "downsizeingowy" silnik benzynowy 2.0 turbo o mocy 238 KM. Ceny w Polsce: od 234 900 zł.

Opel Astra V

Produkowany w Gliwicach odwieczny rywal Volkswagena Golfa. Jego najnowsza, piąta już generacja, jak chyba żadna poprzednia ma wreszcie szanse nawiązać w miarę wyrównaną walkę z liderem segmentu C. Ścisły finalista plebiscytu Car of the Year 2016. Tak jak poprzednik wyróżnia się świetnymi fotelami (obecnie z funkcją masażu, wentylacji i elektrycznym sterowaniem w 18 kierunkach) oraz wyjątkowymi światłami (teraz to matrycowe, adaptacyjne LEDy). Uporał się też z jego "grzechami" - małą ilością miejsca na tylnej kanapie, wysoką masą własną oraz kokpitem przepełnionym przyciskami. Do wyboru 5 wersji silnikowych (a dwie kolejne już w drodze) oraz 4 poziomy wyposażenia. Ceny w Polsce: od 59 900 zł.

Opel Corsa E

Niektórzy krytykowali ją za zbyt zachowawczą stylistykę, inni kręcili nosem, że "najnowsza generacja" produkowanej od 32 lat Corsy jest jedynie głębokim liftingiem. Nie zmienia to faktu, że model ten, który w wersji E wszedł oficjalnie na rynek w styczniu 2015 r., pozostaje dla marki Opel jedną z lokomotyw sprzedaży. Auto może się podobać, szczególnie z przodu, który jest dość charakterystyczny. We wnętrzu uporządkowano kokpit i ograniczono ilość przycisków do minimum, ale ekran systemu multimedialnego (a w tańszych wersjach radio) umieszczono zdecydowanie zbyt nisko. Ceny w Polsce: od 40 800 zł.  

Renault Megane IV

Prawdopodobnie najsilniejsza karta w ręku francuskiego producenta. Czwarta generacja popularnego kompaktu ma wszelkie szanse, by powtórzyć sukces poprzedników. Wyglądem wyraźnie nawiązuje do większego Talismana. Jeszcze więcej podobieństw znajdziemy we wnętrzu - duży, tabletopodobny centralny ekran, wyświetlacz zamiast zegarów, Head Up Display oraz fotele opcjonalnie z funkcją masażu (do wyboru kilka trybów, niczym w luksusowej limuzynie). Silniki w czterech wersjach pojemności i siedmiu poziomach mocy. Polskie ceny jeszcze nieznane.

Renault Kadjar

Samochód z dwoma podstawowymi atutami: reprezentuje supermodny segment crossoverów i jest bardzo blisko spokrewniony z nissanem qashqai, prawdziwym rynkowym hitem. Przyjemny wygląd, nowoczesna technika. Zgrabne hasło reklamowe: "Zamiast czekać, zacznij żyć". Ceny w Polsce: od 75 500 zł.   

Renault Talisman

Następca od wielu, wielu lat dobrze znanej zmotoryzowanym Europejczykom laguny oraz niszowego modelu Latitude. Jak mogliśmy przekonać się podczas jesiennej prezentacji, zorganizowanej dla dziennikarzy w pejzażach Toskanii, francuska nowość ma wszelkie "papiery", by zamieszać w segmencie D. Tracącym co prawda popularność na rzecz SUV-ów i crossoverów, ale wciąż nader mocno obsadzonym. I popularnym wśród zarządców flot. Na razie wersja sedan, ale będzie także kombi. Ceny w Polsce: od niespełna 100 000 zł.

 

Skoda Superb III

Flagowa limuzyna czeskiego producenta, jeden z najpoważniejszych konkurentów siostrzanego volkswagena passata. Samochód pod każdym względem nieskazitelnie poprawny. W Polsce dwie poprzednie generacje tego modelu były hitem zamówień publicznych, których warunki często formułowano tak, że przetarg mogło wygrać każde auto, o ile nazywało się skoda superb. Zapewne również superb III - jeszcze lepiej wykonany,  nowocześniejszy, bogaciej wyposażony od poprzednika - będzie cieszył się dużym zainteresowaniem wśród nabywców instytucjonalnych. Ceny w Polsce: od 86 000 zł.

Toyota Avensis IV

Nowy model czy tylko bardzo głęboki face lifting poprzedniego? Avensis IV został  oparty na tej samej płycie podłogowej co Avensis III. Zachował tę samą linię boczną oraz większość wymiarów. Otrzymał jednak całkowicie nowy przód, mocno zmieniony tył, nowe wnętrze, bogatsze wyposażenie i nowe silniki. Jest z pewnością godny uwagi ze względu na renomę, jaką cieszy się  nad Wisłą marka Toyota. Ceny (regularne, nie wyprzedażowe) w Polsce: od 86 900 zł.

Volkswagen Tiguan II

Długo oczekiwana najnowsza wersja popularnego SUV-a. Zbudowany na nowej platformie MQB stylistycznie nawiązuje do raczej minimalistycznego wyglądu passata. Pod względem technicznym reprezentuje to wszystko, co najlepszego ma obecnie do zaoferowania Volkswagen. Dotyczy to również wyboru silników. Na rynku w kwietniu 2016. Ceny w Polsce jeszcze nieustalone.

INTERIA.PL
Reklama