Mitsubishi jak ciepłe bułeczki
Polski oddział Mitsubishi w listopadzie o ponad 14% pobił własny miesięczny rekord sprzedaży, który padł w październiku tego roku - do klientów trafiło bowiem 1319 nowych aut.
Po raz pierwszy w historii firmy udało się Mitsubishi pokonać głównych japońskich rywali: Hondę (1076 aut) i Nissana (1281 aut), co dało marce spod znaku Trzech Diamentów drugie miejsce za Toyotą w listopadowym rankingu sprzedaży (dane IBRM Samar) .
Polska jest obecnie czwartym największym rynkiem dla Mitsubishi Motors w Europie, po Niemczech, Wielkiej Brytanii i Hiszpanii (dane od stycznia do października).
W ciągu 11 miesięcy tego roku sprzedano 8658 samochodów, czyli o 4,2% więcej niż w tym samym okresie 2009 roku.
Nadal liderem sprzedaży zarówno w listopadzie, jak i w ciągu 11 miesięcy jest mitsubishi outlander, który od kwietnia 2009 roku nieprzerwanie znajduje się na szczycie rankingu sprzedaży aut typu SUV w Polsce.
Na drugim miejscu pod względem sprzedaży od stycznia do listopada plasuje się lancer, ale w samym listopadzie prześcignął go nowy crossover ASX, który zdobył już renomę wśród klientów.
Warto podkreślić także rosnącą pozycję pickupa L200, który stał się najpopularniejszym autem tego typu w Polsce i wbrew rynkowemu trendowi notuje wzrost sprzedaży. Zawdzięcza to głównie świetnej opinii, jaką cieszy się wśród klientów instytucjonalnych: firm budowlanych, z sektora energetycznego, służb ratowniczych i leśnych oraz licznych małych przedsiębiorstw.
Od początku roku
Od stycznia do listopada sprzedano 8658 aut Mitsubishi, co stanowi wzrost o 4,2% w stosunku do 8308 samochodów sprzedanych w tym samym okresie 2009 roku.
W ciągu jedenastu miesięcy tego roku najpopularniejszym Mitsubishi był outlander, który trafił do 3065 klientów notując ponad 7% wzrost sprzedaży.
Na drugim miejscu uplasował się lancer - sprzedano 2606 takich aut - 870 lancerów sedan, 1690 lancerów sportback i 46 lancerów evolution.
Na trzecie miejsce w rankingu błyskawicznie przedarł się nowy crossover mitsubishi ASX, którego sprzedaż w Polsce rozpoczęła się w lipcu bieżącego roku. Do końca listopada tym autem wyjechało z salonów aż 1221 klientów. Mitsubishi ASX zdobył już uznanie klientów a zamówienia wykraczają poza terminy dostaw.
W tym okresie sprzedano 1062 colty - 905 aut 5-drzwiowych i 157 3-drzwiowych.
O 6% więcej klientów zdecydowało się na zakup pickupa Mitsubishi L200, który zyskał 561 nowych właścicieli.