Lexus UX wchodzi na rynek. A co Lexusem CT?
W ofercie Lexusa w USA debiutuje właśnie nowy miejski crossover - model UX. Samochód zastąpić ma w cennikach, oferowany również na Starym Kontynencie, model CT 200h. Czyżby popularny w Europie pojazd zbliżał się do końca rynkowej kariery?
Nie ma wątpliwości, że nowy Lexus UX pojawi się również w europejskich salonach. Jego debiut nie będzie jednak oznaczał końca Lexusa CT.
Jak powiedział dziennikarzom brytyjskiego tygodnika "Autocar" szef europejskiego oddziału Lexusa - Pascal Ruch - "Na rynku jest miejsce dla obu modeli". Zdradził również, że nowej generacji CT spodziewać się można za dwa lata. "Uważam, że UX raczej przyciągnie nowych klientów, a nie zastąpi CT" - dodał.
Kompaktowy hatchback z hybrydowym układem napędowym o łącznej mocy 136 KM trafił na rynek w 2011 roku i szybko stał się jednym z bestsellerów firmy. Od tego czasu Lexus sprzedał na całym świecie ponad 300 tysięcy egzemplarzy CT 200h, w tym ok. 75 tys. w Europie.
Lexus CT 200h doczekał się niedawno kuracji odmładzającej. Auto ma teraz agresywniej stylizowany przód z nowym wzorem kratki grilla o charakterystycznym kształcie klepsydry. Inne są też - wykonane całkowicie w technologii LED - wydłużone lampy zespolone.
Jednocześnie wprowadzono szereg udoskonaleń - przede wszystkim zaawansowany pakiet bezpieczeństwa czynnego Lexus Safety System +, obejmujący funkcje takie jak system ochrony przedzderzeniowej (PCS, Pre-Collision System), aktywny tempomat (Dynamic Radar Cruise Control), funkcja ostrzegania i przeciwdziałania niezamierzonemu opuszczeniu pasa ruchu (LDA, Lane Departure Alert), automatyczne światła drogowe (AHB, Automatic High Beam) i rozpoznawanie znaków drogowych (RSA, Road Sign Assist). Lexus Navigation System wyposażono w większy ekran o przekątnej 10,3 cala (w poprzedniej generacji był 7-calowy).
Ceny Lexusa CT 200 zaczynają się w Polsce od 118 800 zł. Samochody objęte są jednak rabatem w wysokości 18 900 zł, co oznacza, że podstawową odmianę kupić można za 99 900 zł.