Budowa fabryki Mercedesa w Jaworze ruszy wkrótce!

W drugiej połowie roku powinna rozpocząć się budowa nowej fabryki silników koncernu Daimler AG w Jaworze - poinformował Mercedes-Benz Polska. Zgodnie z planami budowa zakończy się w 2019 r., a w 2020 r. zakład osiągnie pełne moce produkcyjne, wytwarzając kilkaset tysięcy silników na rok.

Jak przekazała Ewa Łabno-Falęcka, dyrektor ds. komunikacji i relacji zewnętrznych Mercedes-Benz Polska, która uczestniczy w negocjacjach dotyczących inwestycji, rozmowy ze stroną rządową przebiegają w "bardzo dobrej atmosferze". "Nie widzę żadnych powodów, żeby mieć tutaj jakiekolwiek wątpliwości" - zaznaczyła.

Na początku maja niemiecki koncern Daimler AG ogłosił, że zamierza zainwestować ok. 500 mln euro w budowę nowej fabryki silników w Polsce i stworzyć tam kilkaset nowych miejsc pracy. Pierwszy w naszym kraju zakład produkcyjny Mercedes-Benz Cars ma być zlokalizowany w Jaworze, niedaleko Legnicy.

Reklama

Będą w nim wytwarzane czterocylindrowe silniki benzynowe i wysokoprężne do całej gamy samochodów osobowych Mercedes-Benz. Decyzja o lokalizacji i realizacja projektu zależą od ostatecznych zobowiązań dotyczących warunków inwestycyjnych.

"Dla Daimlera przy wyborze lokalizacji najważniejsze były takie czynniki, jak położenie i uzbrojenie działki, a szczególnie jej skomunikowanie, bo całość produkcji będzie trafiać na eksport. Poważnym czynnikiem był też dostęp do wysoko wykwalifikowanej kadry - tym Polska wygrywa ze wszystkimi państwami Europy Centralnej. Oczekiwania dotyczące pomocy państwa nie odbiegają od zaplanowanego dla Specjalnych Stref Ekonomicznych" - wyjaśniła przedstawicielka inwestora.

Według niej utrzymanie założonych terminów dotyczących inwestycji jest bardzo ważne dla niemieckiego producenta, bowiem notuje on rekordowy popyt na swoje samochody. W zeszłym roku na całym świecie sprzedano ponad 2 mln pojazdów osobowych Mercedes-Benz.

W polskiej fabryce w Jaworze mają być produkowane zaawansowane technologicznie czterocylindrowe silniki benzynowe i wysokoprężne z przeznaczeniem dla całej gamy modelowej, od najmniejszej klasy A po limuzyny klasy S. Będą to motory nowej generacji, spełniające europejskie normy emisji spalin badane w rzeczywistych warunkach drogowych, a nie jak do tej pory - w warunkach laboratoryjnych.

Łabno-Falęcka poinformowała, że fabryka będzie spełniać wyśrubowane normy ochrony środowiska i energooszczędności. Proces produkcyjny zostanie w niej wysoce zautomatyzowany.

Polski zakład będący pierwszą fabryką silników Mercedes-Benz poza Niemcami będzie podlegał bezpośrednio pod największą i najstarszą fabrykę silników znajdującą się w Untertuerkheim (na peryferiach Stuttgartu). Jest to też siedziba koncernu Daimler AG. Inwestor planuje przeznaczenie znaczących środków na szkolenia dla nowo przyjmowanych pracowników.

PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy