BMW AirTouch – rewolucja w sterowaniu multimediami?

Niedawno w BMW serii 7 zadebiutowała funkcja obsługi niektórych funkcji samochodu przy pomocy gestów. Bawarczycy już teraz zapowiadają jednak kolejną, innowacyjną technologię.

BMW AirTouch
BMW AirTouchInformacja prasowa (moto)

Nazwali ją AirTouch i jak wynika ze wstępnych zapowiedzi, ma ona pozwalać na obsługę dotykowego ekranu bez dotykania go. Zamiast tego, ruch naszej dłoni będzie śledził zestaw czujników, których zadaniem będzie określenie tego, którą opcję chcemy wybrać.

Aby nie zmienić jakichś ustawień poprzez przypadkowy ruch ręki, musimy najpierw aktywować system śledzący dłoń odpowiednim przyciskiem. Również zatwierdzenie wyboru konkretnej funkcji odbywa się w tradycyjny sposób. Stosowny przycisk znajduje się na kierownicy oraz na drzwiach pasażera, dzięki czemu również on będzie mógł korzystać z bezdotykowej obsługi ekranu.

Jeśli mamy być szczerzy, to na pierwszy rzut oka wydaje się to być niepotrzebnym komplikowaniem obsługi systemu multimedialnego, do której świetnie sprawdza się centralne pokrętło, jakie znamy z obecnych modeli BMW. Konieczność celowania w powietrzu palcem w opcje na ekranie (szczególnie na nierównej drodze), może być bardziej czasochłonne i absorbujące dla kierowcy, niż znane już rozwiązania.

BMW podkreśla jednak, że rolą AirTouch jest właśnie uproszczenie obsługi i poprawa bezpieczeństwa. Ma to być możliwe, dzięki zupełnie nowemu oprogramowaniu, zapewniającego znaczenie uproszczoną obsługę najważniejszych funkcji. Przykładowo po wybraniu telefonu, automatycznie wyświetla się lista kontaktów lub ostatnich połączeń. Ponadto, jeśli wybierzemy już jakąś funkcję, system ma "domyślić się", jakie będą nasze dalsze działania i wyświetlić odpowiednie opcje.

BMW AirTouchInformacja prasowa (moto)

Czy faktycznie taki rodzaj obsługi okaże się bardziej praktyczny od centralnego pokrętła lub dotykowego ekranu? Przekonamy się podczas targów elektroniki CES w Las Vegas, na których BMW zaprezentuje AirTouch. Podobno autem pokazowym ma być i8 Spyder.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas