3 cylindry, 1,5 l. Nowość BMW
Od czasu, gdy BMW oficjalnie potwierdziło, że w ofercie bawarskiej marki pojawią się wkrótce pojazdy z przednim napędem, nie milkną spekulacje na temat nowego modelu.
Dziennikarze brytyjskiego serwisu Autocar dotarli ponoć do informacji, które pozwalają uchylić rąbka tajemnicy, którą owiany jest nowy samochód.
Według niepotwierdzonych informacji nowy model, który uzupełni paletę serii 1 i otwierać będzie ofertę cennikową BMW, otrzyma pięciodrzwiową karoserię wykonaną z aluminium. Dzięki nadwoziu typu hatchback auto rywalizować ma głównie z audi A3. Wiele wskazuje również na to, że BMW planuje odebrać nieco klientów - tych, którzy decydują się na droższe wersje golfa - Volkswagenowi.
Wiadomo już, że nowe auto zbudowane zostanie w oparciu o zmodyfikowaną płytę podłogową mini countryman. Co ciekawe, dzięki możliwości poprzecznego zamontowania jednostki napędowej i braku konieczności ukrycia pod podłogą zabierającego sporo miejsca wału napędowego, nowe BMW charakteryzować ma się bardzo przestronnym wnętrzem.
Wraz z debiutem modelu pojawi się również nowa rodzina jednostek napędowych. Nowy pojazd wyposażony zostanie nową paletę doładowanych, trzycylindrowych silników (zarówno benzynowych, jak i wysokoprężnych) o pojemności 1,5 l. Ich konstrukcja bazować ma na produkowanych obecnie jednostkach sześciocylindrowych, silniki będą dzieliły część osprzętu. Niewykluczone, że w ofercie pojawi się również mocny, dwulitrowy silnik o mocy przeszło 200 KM, którego zadaniem będzie zdetronizowanie golfa w wersji GTI.
Oficjalna prezentacja nowego auta odbędzie się już w marcu, na salonie samochodowym w Genewie. Nowe BMW z napędem na przód pojawić ma się w salonach w 2013 roku.