Vectra i signum po nowemu

Opel zaprezentował pierwsze zdjęcia nowych: vectry i signum. Pojazdy różnią się najbardziej przednią częścią nadwozia. Ponadto zmieniła się gama silników, na czele której stanęła nowa jednostka V6 turbo o pojemności 2.8l i mocy 230 KM.

Kliknij
KliknijINTERIA.PL

Trzecia generacja vectry pojawiła się na rynku w 2002 roku. Samochód spotkał się z ciepłym przyjęciem i szybko stał się najlepiej sprzedającym pojazdem w klasie. W zeszłym roku jej udział w rynku europejskim wynosił 9.2 proc, zaś od momentu debiutu sprzedano już około 600 tysięcy sztuk tych samochodów.

Teraz nadszedł czas na face-lifting. Samochód (podobnie jak signum) otrzymał nowy kształt atrapy chłodnicy, przez co ma wyglądać bardziej sportowo i dynamicznie. Zmieniono również reflektory, a to pociągnęło za sobą zmiany w błotnikach, zderzaku i masce.

INTERIA.PL

Modyfikacje nie ominęły również wnętrza, w którym odnajdziemy nowe materiały i kolory oraz - we wszystkich wersjach - trójramienną kierownicę.

Zarówno signum, jak i vectra mogą być napędzane jednym z pięciu silników benzynowych ECOTEC (pojemności od 1.6 do 2.8l, moce od 100 do 230 KM) lub jedną z czterech jednostek wysokoprężnych CDTI (1.9 - 3.0l, 100 - 184 KM). Wszystkie silniki spełniają normę czystości spalin Euro4, a Diesle wyposażone są w filtry cząstek stałych.

INTERIA.PL

Zupełnie nowa w gamie jest sześciocylindrowa, aluminiowa jednostka o pojemności 2.8l, która dzięki podwójnemu doładowaniu dysponuje mocą 230 KM. Mechanizm zmiennych faz rozrządu sprawia, że 90 procent maksymalnego momentu obrotowego, który wynosi 330 Nm, dostępne jest już od 1500 obr/min.

Napędzana tym silnikiem vectra rozpędza się do 100 km/h w ciągu 7.4s oraz osiąga prędkość maksymalną 250 km/h.

INTERIA.PL

Silniki benzynowe 1.6 i 1.8 współpracują z manualną skrzynią pięciobiegową. Mocniejsze "benzyniaki" oraz Diesle przenoszą moc za pośrednictwem skrzyni sześcioprzekładniowej, zaś w opcji oferowany jest też sześcioprzełożeniowy automat.

Pojazdy wyposażono w ulepszony system IDS, zmodyfikowano nastawy zawieszenia oraz układ wspomagania, co ma przekładać się na lepsze właściwości jezdne.

W opcji dostępne zawieszenie z elektronicznie sterowanymi amortyzatorami (CDC) oraz system stabilizacji IDSPlus.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas