TWINair już napędza (film)

Nowe, dwucylindrowe, turbodoładowane silniki benzynowe, nazwane przez przedstawicieli Fiata, "perełką technologiczną" i "prawdziwym klejnotem", już napędzają samochody.

article cover
Informacja prasowa (moto)

Zapraszamy do galerii zdjęć z sesji zdjęciowej wykonanej w Turynie podczas pierwszych jazd fiatami 500 z silnikami TWINair.

Informacja prasowa (moto)
Informacja prasowa (moto)
Informacja prasowa (moto)
Informacja prasowa (moto)

Przypomnijmy, że silnik TWINair, wykorzystujący wdrożoną już przez Fiata technologię multiair, charakteryzuje się wyjątkowo dużą mocą i wysokim momentem obrotowym przy o 30 proc. mniejszym zużyciu paliwa (i, co za tym idzie - mniejszej emisji CO2) od klasycznych benzynówek o podobnej pojemności skokowej.

Dwucylindrowa jednostka napędowa twinair ma pojemność 900 cm sześc. Jej moc może wynosić 65 koni mechanicznych w wersji wolnossącej oraz 85 i 105 koni mechanicznych w wersji z turbodoładowaniem. W słabszej odmianie doładowanej emisja dwutlenku węgla ma nie przekraczać 100 gramów na kilometr.

Blok oraz korbowód silnika wykonywane są z żeliwa, głowica jest aluminiowa. Rozrząd napędzany jest łańcuchem, co ma poskutkować zmniejszeniem kosztów obsługi. Zastosowanie równoważących wałków pośrednich ma zapewniać komfort i zapewniać minimalizowanie poziomu drgań w każdych warunkach pracy.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas