Toyota Corolla 50 Million Edition - wersja jubileuszowa
Oprac.: Maciej Flis-Flisiński
Z okazji wyprodukowania 50 milionów egzemplarzy modelu Corolla, Toyota zaprezentowała specjalną edycję jednego ze swoich bestsellerów. Czy będzie oferowana również w Europie?

Corolla zawitała na rynku już w 1966 roku. Od tamtego czasu powstało aż 12 generacji, które rozeszły się na całym świecie w liczbie przekraczającej 50 milionów sztuk. W związku z tym Toyota postanowiła stworzyć specjalną serię, manifestującą sprzedażowy sukces modelu. Oferowana będzie we wszystkich dostępnych wersjach nadwozia - sedanie, kombi oraz hatchbacku. Pierwsze dwie wyposażone są w 17-calowe felgi, hatchback natomiast otrzymał mniejsze, 16-calowe obręcze kół. Bez względu na rozmiar, wszystkie wykończone zostały matowym, czarnym lakierem. Tak samo polakierowany został grill. Wszystko to, by osiągnąć charakterystyczny sportowy wygląd. Dodatkowym smaczkiem są nierzucające się w oczy emblematy umieszczone na przednich błotnikach, które są ni mniej, ni więcej nadrukiem w komponującym się do nadwozia kolorze.

We wnętrzu nie da się doszukać większych różnic co do standardowej wersji. Czarna skórzana tapicerka z przeszyciami w trzech różnych kolorach (czerwonym, żółtym lub pomarańczowym) współgra ze stonowaną stylistyką nadwozia. Uwagę przykuwają prążki na przednich fotelach oraz kanapie. Również w kokpicie umieszczone specjalne oznaczenia nawiązującą do liczby pięćdziesięciu milionów wyprodukowanych egzemplarzy.

Jubileuszową Corollę napędza hybrydowy układ składający się z 1,8-litrowego silnika oraz jednostki elektrycznej, generującej łącznie 122 KM. Moc przekazywana jest na przednie koła za pomocą bezstopniowej skrzyni CVT.

Ceny startują już od 2,83 miliona jenów co po przeliczeniu na złotówki daje ok. 103 tysiące. Na nieszczęście europejskich klientów samochód oferowany będzie jedynie w Japonii.