Golf GTD od 106 tys. zł

Volkswagen wprowadził na polski rynek nową wersję golfa, oznaczoną GTD.

Volkswagen golf GTD
Volkswagen golf GTDInformacja prasowa (moto)

Fanom niemieckich samochodów symbol GTD kojarzy się z osiągami. 27 lat temu tak właśnie nazwano pierwszego golfa, który otrzymał silnik wysokoprężny z doładowaniem.

Właśnie do tego pojazdu, który wówczas do niskiego zużycia paliwa dołożył akceptowalne osiągi, nawiązuje nowy golf GTD. Samochód ten jest napędzany najmocniejszym dieslem dostępnym w niemieckim kompakcie. Pod maską pracuje wykonany w technologii common-rail dwulitrowy silnik o mocy 170 KM i momencie 350 Nm.

Volkswagen golf GTD rozpędza się do 100 km/h w 8,1 s oraz może osiągnąć prędkość 222 km/h. A to wszystko przy średnim zużyciu paliwa na poziomie 5,3 l/100 km, co oznacz emisję spalin 139 g/km.

Przy zbiorniku mieszczącym 55 litrów paliwa samochód ma 1000 km zasięgu.

Standardowo golf GTD jest wyposażony w manualną sześciostopniową skrzynię biegów. Cena takiego samochodu to 106 040 zł. W opcji oferowana jest dwusprzęgłowa przekładnia DSG. Zwiększa ona komfort jazdy, ale podnosi zużycie paliwa - średnio wynosi ono 5,6 l/100. Niemal bez zmian pozostają z kolei osiągi - jedynie prędkość maksymalna spada z 222 do 220 km/h. Za samochód z tym typem przekładni trzeba zapłacić 113 840 zł.

Jednak golf GTD to nie tylko mocny silnik. Samochód otrzymał o 15 mm obniżone zawieszenie, 17-calowe koła z oponami o szerokości 225 mm oraz przednią atrapę i zderzak nawiązujący wyglądem do najmocniejszego golfa GTI. Z tyłu znajdziemy z kolei dyfuzor oraz podwójną, chromowaną końcówkę układu wydechowego.

Również wnętrze odbiega od standardowego golfa. Samochód wyposażono m.in. w fotele pochodzące z GTI (różnią się jedynie kolorem) i trójramienną, skórzaną kierownicę.

Volkswagen golf GTD na filmie:

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas