Bentley mulsanne

Bentley arnage doczekał się następcy. Nowy model nazywa się mulsanne, nawiązując do limuzyny produkowanej przez Brytyjczyków w latach 1980-92.

Bentley mulsanne
Bentley mulsanneInformacja prasowa (moto)

Na tym podobieństwa się jednak kończą. Jak przyznają konstruktorzy, projektowanie auta rozpoczęło się czystej kartki. Założeniem designerów i inżynierów było stworzenie samochodu łączącego prestiż arnage z zaawansowaniem technicznym continentala.

Za zewnętrzny design odpowiedzialny był Raul Piris. Mulsanne miało wyglądać okazale, majestatycznie, łącząc w sobie cechy stylu marki z nowoczesnością. Np. układ lamp jest inspirowany modelem continental flying spurs z 1955 roku.

Informacja prasowa (moto)

Prawie wszystkie elementy, począwszy od płyty podłogowej, a na klamkach kończąc zostały opracowane specjalnie dla nowego bentleya. Jedynie lusterka oraz ośmiocylindrowy silnik o pojemności 6,7 litra zapożyczono z innych samochodów marki.

Te pierwsze pochodzą z napędzanego etanolem supersports, zaś motor został "odziedziczony" po starym arnage. Poddano go jednak głębokiej modernizacji, co zmieniło jego charakterystykę pracy. - moc jest rozwijana w niższym zakresie obrotów. Maksymalny moment obrotowy przekracza 1000 Nm! Nowa jednostka napędowa pozwala na rozpędzenie samochodu do 290km/h.

Informacja prasowa (moto)

Montaż samochodów, rzecz jasna, będzie odbywał się ręcznie. Na wybudowanie jednego mulsanne trzeba poświęcić 400 godzin, to jest o 15 procent więcej niż w przypadku poprzednika.

Mulsanne będzie dostępny również w wersji przedłużonej, z rozstawem osi zwiększonym o 15 cm. Zapowiadane są również inne wersje nadwoziowe: cabrio i coupe.

Kto chce zostać właścicielem mulsanne, musi przygotować co najmniej 200 000 funtów. Bentley ma zamiar produkować około 700 egzemplarzy tego modelu rocznie.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas