Będzie szlagier? Na to auto czeka już 40 tys. klientów
Z linii produkcyjnej fabryki Rastatt w Niemczech zjechał dziś pierwszy mercedes klasy A nowej generacji.

Zadaniem nowego mercedesa klasy A jest odebranie klientów audi A3 i bmw serii 1. Pojazd, który - za sprawą dynamicznej stylistyki - kierowany jest głównie do młodszych nabywców - ma szansę na spektakularny sukces. Od połowy czerwca, gdy w salonach Mercedesa zaczęto przyjmować zamówienia na ten samochód, chęć jego nabycia wyraziło już ponad 40 tys. osób.

Fabryka w Rastatt rozpoczęła swoją działalność w 1992 roku. Początkowo w zakładzie produkowano mercedesy klasy E wytwarzane do 1996 roku. Następnie - w 1997 roku - fabryka zajęła się montażem nowej wówczas klasy A. Do końca produkcji modelu w 2004 roku, nabywców znalazło aż 1,1 mln tych aut.

Łączne nakłady na przystosowanie fabryki do produkcji nowych modeli kompaktowych sięgnąć mają 1,2 mld euro.
Do tej pory - za kwotę 600 mln euro - wybudowano m.in. nową halę, w której budowane będą nadwozia. W związku z nowymi inwestycjami pracę w zakładzie znalazło dodatkowe 900 osób.