Znamy nazwę polskiego auta. To Hussarya
Prezentujemy ostateczną, produkcyjną wersję polskiego supersamochodu. Znamy też jego handlową nazwę. To Arrinera Hussarya.
Prace nad obecną stylistyką tego auta trwały 14 miesięcy, podczas których bryła nadwozia została poddana m.in. badaniom aerodynamicznym przy prędkości 360 km/h. Wiele analiz i testów przeprowadzono przy współpracy z Politechniką Warszawską (MEiL) pod kierownictwem prof. Janusza Piechny.
Hussarya to auto wyposażone m.in. w dwa wychylane spoilery, które przy prędkościach wynoszących ponad 150 km/h zachowują się jak hamulec aerodynamiczny, ustawiając się pod kątem 50 stopni, dzięki czemu skraca się droga hamowania. W przyszłości m.in. te spoilery posłużą także jako elementy aktywnej aerodynamiki.
Na przełomie sierpnia i września Arrinera Automotive S.A. planuje zaprezentować wygląd tzw. serii 33. Będzie to limitowana wersja Hussarya, która zostanie wyprodukowana jedynie w liczbie 33 sztuk. Te unikatowe egzemplarze będą się różniły m.in. wyposażeniem oraz elementami stylistycznymi wnętrza i nadwozia, zastrzeżonymi tylko dla tej serii.
Testy Arrinera Hussarya zaplanowane są m.in. w kompleksie badawczym IDIADA w Hiszpanii. Wprowadzenie auta do sprzedaży nie nastąpi wcześniej niż pod koniec 2013 roku. Arrinera będzie oferowana zarówno z kierownicą po lewej jak po prawej stronie.
Przypomnijmy, że w 2011 roku firma Arrinera Automotive S.A. podpisała list intencyjny dotyczący uruchomienia produkcji supersamochodu Arrinera przez, należącą do Ferrostaal Automotive GmbH z Essen, firmę SILS Centre z Gliwic.
Arrinera Automotive S.A. to polska spółka, która powstała w 2008 roku. Jej celem jest opracowanie projektu, produkcja i sprzedaż supersamochodu Arrinera. Będzie pierwszym supersamochodem, który powstanie w Polsce. Pomysł, kapitał, większość prac projektowych oraz produkcja są dziełem polskich inżynierów i przedsiębiorców.
Spółka otrzymała wsparcie brytyjskiego konstruktora samochodów sportowych Lee Noble, który jest członkiem Rady Nadzorczej Arrinera Automotive S.A. oraz jej akcjonariuszem.
Prototyp A.H.1 posłużył wielu celom, takim jak chociażby: testowanie zastosowanych rozwiązań, ergonomii i poziomu wyciszenia kabiny pasażerskiej, wyeliminowanie błędów czy też zebranie informacji dotyczących postrzegania stylistyki samego samochodu przez zarówno miłośników motoryzacji, profesjonalistów związanych z branżą, jak i potencjalnych klientów. Prototyp A.h.1 w obecnej formie nigdy nie miał wejść do produkcji, posłużył jedynie jako platforma badawcza.
Zakładane dane techniczne supersamochodu Arrinera
Długość (mm): 4450
Szerokość (mm): 2056
Wysokość (mm): 1190
Rozstaw kół przód (mm): 1744
Rozstaw kół tył (mm): 1744
Rozstaw osi (mm): 2695
Pojemność silnika (l): 6,2
Silnik: V8
Moc (KM): 650
Maks. moment obr. (Nm): 820
Skrzynia biegów: Graziano
Masa (kg): 1300
Masa/moc (kg/1 KM): 2,0
0-100 km/h: 3,2
0-200 km/h: 8,9
0-200-0 km (s): 14,3
200-0 km/h (m): 133
Czas na 1/4 mili (s): 11.0
Prędkość maks.: 340
Przeciążenie w zakręcie (g): 1,3
Zobacz na filmach, jak arrinera wyglądała wcześniej. Powstał nawet jeden prototypowy egzemplarz, którego pokaz odbył się rok temu: