Zasady gwarancji - wyjaśnienie Fiata

Jak już informowaliśmy według Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Fiat Auto Poland naruszył zbiorowe interesy konsumentów zmieniając jednostronnie zasady udzielanej gwarancji.

article cover
INTERIA.PL

Wbrew deklaracjom, pojazdy tej marki naprawiane były częściami używanymi zamiast nowymi.

UOKiK ustalił, że 15 lipca 2002 r. spółka wystosowała pisma do swoich dilerów, w których wskazała na konieczność ograniczenia kosztów przy wykonywaniu napraw gwarancyjnych. Tym samym, zobowiązała ona swoich dilerów do korzystania z części używanych. Mimo tego, do 1 stycznia 2003 r. Fiat Auto Poland nadal w dokumentach gwarancyjnych zapewniał swoich klientów, że podczas naprawy używane będą wyłącznie części nowe.

INTERIA.PL

Jak nas poinformował Bogusław Cieślar, rzecznik prasowy Fiata w Polsce spółka FAP odwołała się już od decyzji UOKiK. Jednocześnie otrzymaliśmy wyjaśnienie na ten temat. Oto one.

"Stosowanie odnowionych podzespołów i części w naprawach samochodów jest przewidziane procesem technologicznym większości firm motoryzacyjnych, w tym także w samochodach produkcji Fiat Auto (w Polsce i w Europie). Podyktowane to jest m.in. zmianą technologii napraw samochodów w autoryzowanych serwisach - wymienia się cały podzespół, np., silnik; skrzynię biegów; zawieszenie itd., a nie uszkodzony element podzespołu.

W ten sposób skraca się czas naprawy samochodu i oczekiwanie klienta, który w krótkim czasie otrzymuje w pełni sprawny samochód. Wymiana całego podzespołu, a nie naprawa części, jest także gwarancją jej wysokiej jakości i skuteczności.

Odnowione części to podzespoły poddane odpowiednim procesom technologicznym w tych samych zakładach, które produkują części nowe. Każdy z tych zakładów posiada odpowiednie certyfikaty jakościowe, które gwarantują że części odnowione posiadają te same parametry techniczne i użytkowe co części nowe i mają taką samą gwarancję.

Fiat Auto Poland w swych działaniach zawsze miał i ma na uwadze dobro klientów, a oszczędności w tej sprawie nie były decydujące. Odpowiednie instytucje Unii Europejskiej angażują firmy samochodowe w różnych sprawach, np. w zakresie podnoszenia bezpieczeństwa pojazdów; wzrostu ochrony środowiska, recyklingu. W zakresie ochrony środowiska - poprzez liczne normy -zobowiązują je do osiągania coraz wyższego poziomu recyklingu samochodów osobowych, m.in. poprzez stosowanie procesu odnawiania podzespołów, które mogą być powtórnie zastosowane, zamiast ich złomowania - co zawsze jest niekorzystne dla środowiska?

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas