Zapowiedź nowego VW Golfa GTI

Obok "cywilnych" odmian Golfa VII, na paryskim stoisku Volkswagena pojawi się prototyp wersji GTI. Niemiecki hot hatch będzie napędzany 2-litrowym, turbodoładowanym silnikiem benzynowym o mocy 220 KM.

W porównaniu do pozostałych wersji, Golf GTI będzie miał obniżone o 15 mm zawieszenie.
W porównaniu do pozostałych wersji, Golf GTI będzie miał obniżone o 15 mm zawieszenie.Volkswagen

Obowiązkowy pakiet ospojlerowania, 17- lub 18-calowe obręcze oraz polakierowane na czerwono zaciski hamulcowe i ozdobne listwy - nowy Golf GTI stawia na klasykę. Także jego wnętrze nawiązuje do uznanych poprzedników. Na fotelach nie zabrakło charakterystycznej, kraciastej tapicerki, a między nimi - gałki zmiany biegów w kształcie piłeczki golfowej.

Do napędu auta posłuży 2-litrowy, turbodoładowany silnik benzynowy o kryptonimie EA888. Rozwija on moc 220 KM i maksymalny moment obrotowy 350 Nm (dla porównania, 2-litrowe serce Golfa VI GTI generowało 210 KM i 280 Nm). Siła napędowa popłynie do przednich kół za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni ręcznej lub zautomatyzowanej przekładni DSG o takiej samej liczbie przełożeń.

Volkswagen Golf VII GTI z manualną skrzynią ma przyspieszać od 0 do 100 km/h w ciągu 6,6 s i rozwijać prędkość maksymalną 246 km/h (dla porównania, poprzednik osiągał "setkę" w 6,9 s i rozpędzał się do 240 km/h). Niemieccy inżynierowie podkreślają, że choć lżejszy i mocniejszy, nowy model zużywa mniej paliwa. Średnie zużycie benzyny spadło z 7,3 do 6,0 l/100 km.

Co ciekawe, do oferty ma trafić również wzmocniony do 230 KM wariant Performance, dobijający do "setki" w czasie 6,5 i zdolny osiągnąć prędkość 250 km/h.

Obie odmiany są seryjnie uzbrojone w system start-stop.

Volkswagen Golf VII GTI

Zapowiedź nowego VW Golfa GTI (czytaj artykuł)

Volkswagen Golf VII GTIVolkswagen
Volkswagen Golf VII GTIVolkswagen
Volkswagen Golf VII GTIVolkswagen
Volkswagen Golf VII GTIVolkswagen
Volkswagen Golf VII GTIVolkswagen
Volkswagen Golf VII GTIVolkswagen
Volkswagen Golf VII GTIVolkswagen
Volkswagen Golf VII GTIVolkswagen
Volkswagen Golf VII GTIVolkswagen
Volkswagen Golf VII GTIVolkswagen

W porównaniu do "cywilnych" odmian, Golf GTI ma bardziej wydajne hamulce z większymi tarczami. Lista wyposażenia obejmuje również elektroniczny system VAQ, którego działanie ma efekt podobny do blokady mechanizmu różnicowego, oraz - po raz pierwszy w historii modelu - progresywny układ kierowniczy. Jego przełożenie będzie się zmieniać zależnie od prędkości.

Volkswagen Golf VII GTI pojawi się w europejskich salonach na początku 2013 r. Marcin Sobolewski

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas