Wzrost sprzedaży Toyoty w pierwszym kwartale 2015 roku

Toyota zwiększyła sprzedaż w Europie, a także udział na rynkach wschodnich. Coraz większą popularnością cieszą się też auta hybrydowe.

Toyota Auris Touring Sports najchętniej była wybierana w wersji hybrydowej
Toyota Auris Touring Sports najchętniej była wybierana w wersji hybrydowejInformacja prasowa (moto)

Toyota Motor Europe sprzedała w pierwszych trzech miesiącach 2015 roku 230 100 samochodów, co dało wzrost na poziomie dwóch procent, w porównaniu do analogicznego okresu w zeszłym roku. Przekłada się to na udział w europejskim rynku motoryzacyjnym na poziomie 4,9 procenta.

Szczególnie dobre wyniki Toyota odnotowała na rynkach Europy Środkowej, gdzie sprzedano o 19 procent więcej aut, niż w roku ubiegłym. Na plusie znalazła się też Europa Zachodnia z sześcioprocentowym wzrostem sprzedaży.

Znacznie gorzej jednak wygląda sytuacja na wschodzie - ze względu na obecną sytuację polityczną nastąpiło tam załamanie rynku, co przełożyło się na spadek sprzedaży aż o 28 procent. To jednak mniej, niż wynosiła średnia w tym regionie (- 38 procent), dzięki czemu Toyota Motor Europe zwiększyła swój udział na tamtych rynkach do 7,7 procent.

Bardzo szybko rośnie natomiast zainteresowanie modelami z napędem hybrydowym. W pierwszym kwartale 2015 roku sprzedaż wyniosła ponad 52 tysiące egzemplarzy, co oznacza aż 12-procentowy wzrost, w porównaniu z rokiem 2014. Klienci szczególnie chętnie wybierali Toyotę Auris Touring Sports w wersji hybrydowej (8878 sztuk z 13 556 sprzedanych), a także modele Lexusa - IS (2087 z 2436), GS (491 z 624) czy też RX (1235 z 1921).

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas