Wydłużone Infiniti Q50

Infiniti wprowadza do oferty drugi po Q70 model z przedłużonym rozstawem osi. Mniejszy sedan Q50 L, bo o nim mowa, będzie oferowany wyłącznie w Chinach.

Infiniti Q50L
Infiniti Q50LInfiniti
W I półroczu br. Infiniti sprzedało w Chinach ponad 14 tys. aut, o 130 proc. więcej niż przed rokiem. Na całym świecie sprzedaż japońskiej marki wzrosła aż o 30 proc., do ponad 101 tys. sztuk.

Najnowsze badania rynkowe wskazują, że młodsze pokolenie majętnych Chińczyków nie chce już jeździć na tylnej kanapie - woli samemu przejmować stery. Większość nabywców limuzyn wciąż jednak stanowią klienci bardziej konserwatywni, ci zaś preferują modele z jak największą ilością miejsca z tyłu. A jeśli uwzględnić, że sprzedaż nowych aut w Chinach ciągnie rośnie, nic dziwnego, że kolejne marki wyłącznie z myślą o tym rynku budują przedłużane wersje swoich aut.

W lokalnej klasie średniej, obsadzonej już przez wydłużone odmiany BMW serii 3, Audi A4, Volvo S60 i Mercedesa klasy C, pojawia się nowy konkurent - Infiniti Q50 L. Jego rozstaw osi wzrósł o 4,8 cm, ze standardowych 285 cm do 289,8 cm (dla porównania, dla większego sedana Q70, konkurującego z Mercedesem klasy E, wynosi on 290 lub 305 cm). Pod maską - znany z Mercedesów, 2-litrowy benzynowy silnik turbo o mocy 211 KM i 320 Nm maksymalnego momentu, współpracujący z 7-biegowym automatem.

W przeciwieństwie do produkowanego w Japonii Q50, odmiana "L" będzie montowana w Chinach i wyłącznie tam oferowana.

msob

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas